Вторият най-голям европейски производител на автомобили - френският PSA Peugeot Citroen, отчете ръст от 10% на приходите си за изминалото тримесечие, което се оказа над средните прогнози на анализаторите и завиши очакванията си за тази година.

За трите месеца приходите са възлезли на 13 млрд. евро, на фона на 11.8 млрд. евро година по-рано. Средните очакванията на специалистите бяха 12.3 млрд. евро.

Ръст от 44% са регистрирали приходите на звеното на компанията Faurecia SA, произвеждаща автомобилен интериор до 3.27 млрд. евро.

Очакванията на компанията са оперативната й печалба за тази година да превишат прогнозираните 1.5 млрд. евро.

Компанията разширява дейността си на развиващите се пазари, като Китай, Русия, Бразилия и Аржентина, като част от дългосрочната си стратегия да формира половината от продажбите си извън територията на стария континент до 2015-та година.

Към настоящия момент едва една трета от продажбите й се осъществяват на чуждестранните пазари.

Марките Peugeot и Citroen са засилили своя дял от европейския пазар, повишавайки го с 0.6 процентни пункта до 13.5% през първите девет месеца на годината.

Силен интерес се отчита към малките автомобили от тези две марки, като например C3 Picasso minivan и моделът 207.

Очакванията на специалистите са, че европейският пазар на автомобили ще регистрира понижение от 5% през настоящата година.