Осем известни компании и техния изненадващ старт
Някои компании са започнали в съвсем различна светлина, спрямо тази в която ги познаваме днес:
Nokia
С какво асоциирате Nokia? С клетъчни телефони, нали? През 1865 година обаче компанията е стартирала като производител на хартия. През 1898 тя започва бизнес с гума и дори е произвеждала гумени ботуши.
Едва през 1968 Nokia влиза в бизнеса с телекомуникациите.
Gucci
Днес Gucci е известна модна марка, но през 1921 започва като малка семейна фирма за екипировка за езда в Италия. Продават седла, ботуши, ръкавици и дисаги.
Ferrari
Още когато бил на 10 години Енцо Ферари бил луд по автомобилите. На 20 години той станал тест пилот на малка местна фирма.
През 1929 той основава отбор Scuderia Ferrari. Чак през 1945 той започнал да произвежда коли. За него се говори, че е мразел производството на автомобили и единствената причина, поради която се заел с него е да финансира отбора си.
Tiffany
Tiffany е основана през 1837 година. Компанията, която днес е една от най-известните бижутерски къщи в света, започва като производител на канцеларски материали и основно на хартия за писане.
IBM
Когато чуете IBM си мислите за компютри, нали?
Знаете ли, че International Business Machines всъщност е започнала като производител на машини за рязане на месо, кафемашини и будилници.
Sony
През 1946 Акио Морита и Масура Ибука стартират Tokyo Telecommunications Engineering Corp, което всъщност е работилница за поправка на радиоапарати.
През 1958 те я преименуват на Sony. Те правят транзистора успешен продукт в света. Днес Sony произвежда всякаква електроника, от плей стейшъни до e-Reader.
Nintendo
Японската компания стартира с производство на карти за игра. Основана е през 1889 и преди да започна да прави видео игри (през 80-те години) е минала през няколко други неуспешни сектори - таксита, храни и хотели.
Abercrombie & Fitch
Магазините на фирмата се познават по силната музика, продавачите се избират с кастинг като за модели. Abercrombie са известни и със скандалните си реклами с провокативни надписи или полуголи тинейджъри.
През 1892 обаче компанията е имала съвсем различна таргет група. Тя е произвеждала дрехи и екипировка за рибари и ловци. Вместо с модни дрехи, рафтовете в магазините били пълни с палатки, галоши и други подобни.