Съживява се пазарът на безалкохолни
С около 3 на сто се е увеличило потреблението на безалкохолни напитки през последните три месеца спрямо предходния период, което е индикатор за съживяване на бранша.
Това съобщи вчера председателят на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България Милчо Бошев.
Въпреки това все още консумацията е по-ниска от същия период на миналата година. Върнахме се на нивото от 2007 г., каза той. Българите са изпили за деветте месеца 1.228 млрд. литра, което е с 60 милиона литра по-малко от 2009 г.
Единствено при напитките от групата "Студен чай" има ръст на потреблението през последните две години. С 15 на сто се е увеличила консумацията им през 2010 г.
При бутилираните води потреблението е намаляло с 4%. С почти една десета се е свил пазарът на газирани води, а потреблението на живителната течност от галони по 19.5 л пък е намаляло с 6%.
Кризата се е отразила най-сериозно на продажбата на натурални плодови сокове и нектари. За деветте месеца на 2010 г. то е с 14% надолу. Това е близо 10 милиона литра по-малко от предходната година.
По време на кризата в бранша не е имало фалити, но въпреки това е регистриран спад на броя на заетите и намаление на заплащането, каза още Бошев. След първоначалното намаление на цените сега вече има само задържане на техните нива.
Български плодови сокове, минерални води и безалкохолни напитки се изнасят успешно за страните от Европейския съюз, нашата продукция намира добър прием и на Балканите, но все още не можем да се похвалим с трайно настаняване на някоя дестинация.
Източник: в. Монитор