Deutsche Bank отчете загуба за третото тримесечие
Най-голямата германска банка Deutsche Bank AG отчете загуба за третото тримесечие на 2010 г., след като намали стойността на дела си в Deutsche Postbank AG, информира Bloomberg.
Загубата на банката възлиза на 1.21 млрд. евро, в сравнение с 1.38 млрд. евро положителен резултат за същия период година по-рано.
Загубата обаче е по-малка от предварителните прогнози на анализаторите, които очаква 1.52 млрд. евро отрицателен резултат. Deutsche Bank обяви на 21 септември, че ще отчете загуба поради отчисления в размер на 2.3 млрд. евро свързани с дела й в Deutsche Postbank.
Deutsche Bank през този месец финализира продажбата на акции за рекордните 10.2 млрд. евро за да финансира закупуването на останалата част от Postbank. Приходите на подразделението за инвестиционно банкиране на Deutsche Bank падат с 4% за изминалото тримесечие, като понижението е по-малко в сравнение със съответните подразделения на UBS и Credit Suisse Group.
Най-голямата швейцарска банка UBS вчера отчете изненадваща загуба за третото тримесечие поради слабите резултати на подразделението й за инвестиционно банкиране. Втората най-голяма швейцарска банка Credit Suisse пък отчете 74-процентен спад в печалбата си за третото тримесечие поради същите причини.
Акциите на Deutsche Bank поевтиняват с 8.7% на борсата във Франкфурт от началото на годината, което на определя на банката пазарна стойност от 38.3 млрд. евро.
Главният изпълнителен директор на банката Йозеф Акерман подсилва потребителското банкиране и управлението на активи, за да балансира резултатите на подразделението за инвестиционно банкиране, които са по-уязвими на пазарните промени. От 2006 г. насам Deutsche Bank е придобила Berliner Bank AG, базираната в Нюрнберг Norisbank AG, Sal. Oppenheim Group, както и 30-процентен дял в базираната в Бон Postbank.
Deutsche Bank предложи по 25 евро на акция на настоящите акционери на Postbank. Евентуалното придобиване на Postbank, което би могло да струва 6.4 млрд. евро, ако всички акционери приемат офертата, ще увеличи клиентите на дребно на Deutsche Bank повече от два пъти до 24 милиона и ще добави около 1 100 нови клона на банката.
Deutsche Bank планира да увеличи печалбата си преди облагане с данъци до 10 млрд. евро до 2011 г. в сравнение с 2009 г., като очаква това да се случи с помощта на подразделението й за инвестиционно банкиране, дейността й в Азия и потребителско кредитиране.