Очакваме не по-малко от 3% ръст на туристите през новия зимен сезон, главно заради увеличените посещения от Русия, новата линия Екатерининбург-София и възстановените чартърни полети от Москва. Това заяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов при представянето днес на проекта „Изработка и разпространение на рекламно-информационни материали за промоция на България като туристическа дестинация", финансиран по ОП „Регионално развитие". Водят се преговори за увеличаване честотите на полетите на летищата Варна и Бургас, което ще увеличи руските туристи и през лятото, добави той.

От януари до септември страната ни е посетена от 354 хил. граждани на Русия, което е ръст от 32% спрямо 2009 г., сочи последната справка на МИЕТ. Записванията оттам досега са се увеличили с 25-30 на сто.

Големи са очакванията и към започващото другата седмица изложение World Travel Market в Лондон, където България ще участва със свой щанд. На летище Пловдив от днес започват да се изпълняват седмични полети от и до британската столица, като ръст от 2% на туристите по това направление е напълно достижим, обясни Маринов. Според него интегрираната кампания, която МИЕТ провежда за налагането на бранд „България" на международните туристически пазари, ще ни позволи да запазим стабилни позиции и дори да ги разширим.

За периода от 2006 до 2009 г. страната ни е изразходвала близо 3.8 млн. лева за рекламно-информационни материали и сувенири, заяви Владимир Туджаров, главен секретар на МИЕТ и ръководител на проекта. Планираният бюджет за тази и следващата година е 2 пъти по-голям, като привлеченият финансов ресурс от 6.5 млн. лева за интегрираната рекламна кампания на България на международния туристически пазар е по ОП „Регионално развитие" на ЕС, добави той. Според Туджаров по този начин, без да се изразходват средства от държавния бюджет, страната ни ще увеличи присъствието си на световните борси, като популяризира разнообразни форми на туризъм в по-големи тиражи и езикови версии.

По проекта трябва да бъде изработена имидж-брошура „България" на 21 езика - на всички страни-членки на Европейския съюз, руски, китайски, японски и по-редките - фински, иврид, датски и норвежки. Общият тираж на брошурата е 215 хил. екземпляра, които ще се разпространяват на международни и национални туристически форуми и изложения, чрез търговските ни представителства в чужбина и директно до крайните потребители на българските туристически продукти.

Предвижда се изработка и на 9 тематични брошури за специализираните видове туризъм на 6 езика с общ тираж от 635 хил. екземпляра, серия дипляни, информационен гид, туристическа карта, пътеводител на България и др. До момента страната ни е присъствала с ограничен брой рекламно-информационни материали на генериращите пазари, което не позволява достигане до широк кръг потенциални туристи, оператори и агенти, подчерта Мария Иванова, директор на Дирекция „Туристическа политика" в МИЕТ. Според нея проектът ще запълни точно тези пазарни дефицити, като представи националния туристически продукт по един съвременен начин, с обща визия и модерен дизайн.

Проектът „Изработка и разпространение на рекламно-информационни материали за промоция на България като туристическа дестинация" е част от цялостната стратегия на министерството в подкрепа на националния маркетинг на туристичуския продукт и подобряване на информационното обслужване в сектора. Той се финансира по ОП „Регионално развитие" на обща стойност 7.8 млн. лева и 36 месеца срок на изпълнение.

*Актуализирана към 16.00 ч.