На всеки 5000 българи се пада по 1 туристическа компания
Повече от 150 души от Япония, Германия, Украйна, Турция, Гърция, Канада, България и други се събраха в София, за да присъстват на събитието „Тенденции и иновации в туристическия бизнес". Конференцията се организира от обединението на експерти в бранша www.eCommerceAcademy.net.
Международният форум се проведе с цел да подчертае предимствата на онлайн туристическия бизнес.
В първия ден от конференцията експерти и предприемачи от цял свят направиха презентации по темите за тенденциите в туристическите технологии, пазарът на туристически онлайн услуги в Централна и Източна Европа, онлайн маркетинга, както и „зелената" политика в корпоративния свят.
На всеки 5000 жители в България се пада по една туристическа компания. Това каза Петър Панайотов, търговски директор на www.TravelStoreMaker.com - един от главните спонсори на събитието. По негово мнение създаването на интернет туристически портал е много по-ефективно от гледна точка на времето и възможностите на клиентите.
По време на конференцията силно бе засегната темата и за социалните мрежи.
Оказва се, че този вид информационен канал е много полезен за осъществяването на успешен бизнес модел в сферата на туризма. Тази теза защити Николай Николаев, маркетинг стратег в социалните мрежи. От друга страна Камен Захариев, експерт в оптимизирането на интернет страници, подчерта, че в динамично променящия се свят на интернет е необходимо да се залага на изтъкването на определени предимства на туристическите компании, за да е възможна конкурентноспособността им пред останалите.
Сред говорителите в конференцията бяха Ерик Ингранд - директор „Бизнес развитие" в EMEA, Дамяно Сабатино - регионален межиджър на гиганта Travel Port в Италия, Гърция и Израел, както и Анил Полат от FoxNomad.com. Поздравителен адрес към участниците и организаторите на мероприятието бе получен от Иво Маринов - заместник-министър на икономиката, енергетиката и туризма.
Широка дискусия се получи по темата за опазването на околната страна и имплементирането на еко идеята в бизнеса. В този панел изказване направи началникът на отдел „ОВОС и Кохезионна политика" към Генерална дирекция „Околната среда" в Европейската комисия - Джордж Кремлис. Той призова мениджърското съсловие да поддържа такава политика, каквато да насочва и обвързва обществеността с проблемите на околната среда.
„Като малък се чудех защо са нужни на Земята същества като акулите и крокодилите. Откакто се занимавам с политика, насочена към проблемите на околната среда, разбирам, че те са толкова нужни на планетата, колкото и ние - хората", даде пример Кремлис.
Като втори говорител по темата мнение изрази и американският бизнесмен Джон Хейзълууд, който вече 10 години развива успешен бизнес в България. В българското публично пространство Джон Хейзълууд е известен с това, че поддържа здравословен начин на живот и прилага принципите на „зелената" политика в бизнеса си. Той разказа за проектите на своята компания www.CenTransit.bg - първият онлайн туристически портал в България, другият основен спонсор на събитието. Джон Хейзълууд засегна темата за промотирането на България като топ дестинация, където може да се развива нов тип туризъм - еко и спортен туризъм.