През октомври 2010 г. общият показател на доверие на потребителите се повишава с 3.0 пункта спрямо юлското си равнище, което се дължи както на повишаване на доверието сред населението в градовете (с 1.9 пункта), така и сред населението в селата (с 5.6 пункта), съобщават от Националния статистически институт.

Общата оценка на потребителите за настоящото развитие на икономическата ситуация в страната се подобрява (повишение на балансовия показател със 7.2 пункта) в резултат на изместване на мненията както на потребителите в градовете, така и на тези в селата към неутралните и умерено положителните оценки (увеличение на балансовите показатели съответно с 9.1 и 3.2 пункта).

По-позитивни са и очакванията на населението в селата за следващите дванадесет месеца, докато населението в градовете почти запазва мнението си отпреди три месеца.

Според оценките на потребителите във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца има известна положителна промяна. Очакванията на потребителите в селата са тя да продължи и през следващите дванадесет месеца за разлика от потребителите в градовете, които са малко по-песимистично настроени в сравнение с три месеца по-рано.

Настоящата икономическа ситуация в страната продължава да се оценява от по-голямата част от потребителите като неблагоприятна за спестяване. Очакванията на потребителите са икономическите условия за спестяване поне малко да се подобрят през следващите дванадесет месеца.

Потребителите считат, че и през последните дванадесет месеца потребителските цени са продължили да се повишават и то със значително темпо (повишение на балансовия показател с 13.2 пункта) . Инфлационните очаквания се запазват и за следващите дванадесет месеца (увеличение на балансовия показател със 7.3 пункта).

По отношение на безработицата преобладават предвижданията, че ще има съкращаване на персонал и през следващите дванадесет месеца, но с по-умерено темпо.

Последната анкета отчита отново неблагоприятна, но в малко по-ниска степен, обща оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба. Потребителите продължават да регистрират отрицателната си нагласа и по отношение на извършването на разходи за „покупка на кола" и за „покупка или построяване на жилище (вила)", както и за „подобрения в дома" през следващите дванадесет месеца.