Седем съвета как да се продадете по-добре
Персоналният бренд е емоционалната реакция, която дадена личност предизвиква в околните. И за него следва да се полагат не по-малко грижи от тези за корпоративния бренд. Правилното позициониране е от съществено значение за успеха ви в личните контакти и работата, съветват специалистите от PricewaterhouseCoopers. Ето какво препоръчват те:
1. Бъдете активни.
Не се притеснявайте да направите първата крачка за полезен контакт или да демонстрирате знания. За последното е особено важно винаги да сте в крак с последните тенденции и актуални събития във вашия сектор.
2. Научете се да говорите за себе си
В средите на работодателите се смята, че те могат да опознаят по-добре служителите си и да имат по-ясна представа от приоритетите им благодарение на личните разговори. Най-добрата импровизация винаги е обмислената, затова потърсете такива събития, които можете да разкажете накратко и те да ви представят в добра светлина. Не се принизявайте и не отговаряйте на комплименти с изрази като „Стана случайно".
3. Вашите инструменти за продажба.
По дрехите посрещат, затова обмислете добре как изглеждате. Направете си визитки и тренирайте красноречието и дикцията си. Гласът е едно от най-силните ви оръжия в опита да се продадете. Той издава вашата несигурност или убеденост, „говори" за средата ви и изобщо носи безценна информация за вас, дори и такава каквато не бихте споделили.
4. Следете невербалните сигнали.
Поза, жест, сила на гласа и тон- не забравяйте, че експертите твърдят, че две трети от информацията обменяме невербално. Научете се да седите изправено, да не показвате апатия, враждебност и несигурност с жестовете си.
5. Търсете обратна връзка.
Много хора проявяват склонност да се увличат в собственото си представяне, без да обърнат внимание кога интересът на събеседника е изчезнал. Да задавате въпроси е по-добре, отколкото да заливате събеседника си с информация, да следите реакцията на другия- по-важно отколкото да следите себе си.
6. Направете свой PR
Всяка ваша активност в социалната мрежа или блога ви е потенциално достъпна, включително и за вашия работодател. Затова разгледайте добре публикациите си и помислете дали сте доволен.
7. Поддържайте контакти
Често да познаваш много е по-полезно, отколкото да знаеш много. Връзките са вашия персонален капитал, така че не ги занемарявайте. Поддържайте старите си контакти- това винаги е по-лесно от създаването на нови.