Кои щатски компании се грижат най-добре за клиентите си
Отношението на една компания към клиентите й е също толкова важно, колкото цените и качеството на услугите. Това в САЩ го знаят много добре.
Сайтът consumerreports.com публикува класация на 10-те компании, които се грижат най-добре за клиентите си и на 10-те, които имат доста за подобрение в тази насока:
1 Southwest. Авиокомпанията позволява две чанти ръчен багаж безплатно и това включва неща, като ски или чанти с голф стикове.
2 L.L.Bean. Позволява да се връщат всякакви продукти, без ограничение за срок и не изкисва обяснения.
3 Zappos.com. Безплатен шипинг и други безплатни услуги.
4 Costco. Много либерална политика на връщане.
5 U.S. Cellular. Мобилният оператор предупреждава клиентите си, когато наближат месечния си лимит - нещо, което другите компании в САЩ не правят.
6 Orvis. Винаги можеш да се свържеш с представител на компанията, а не с автоматичен телефон. Предлагат се видео чатове, гарантира се отговор на проблема до 2 часа.
7 Hotels.com. Сайтът не начислява такса за променя в резервациите.
8 J&R. Веригата за електроника намалява цената, ако намерите стоката другаде на по-ниска цена.
9 Walmart. Можете да върнете всичко, дори и без касова бележка. Ако обаче върнете повече от три неща в рамките на 45 дни, ще трябва транзакцията да бъде одобрена от мениджър.
10 Publix. Получава най-високи точки за аптечната част. Можете да поръчате всичко, като ще ви бъде осигурена доза за 14 дни, стига да имате рецепта.
Най-лоши с клиентите си:
1 Buy.com. Не се връщат „големи" стоки, като телевизори над 27 инча, например. Ако откриете дефекта вкъщи, се разправяте сами с производителя.
2 CompUSA. Има такса за връщане, която при някои продукти може да достигне 25% от стойността.
3 Best Buy. Стоки като компютри и монитори се връща само в 14-дневен срок.
4 Spirit Airlines. Таксуват ръчен багаж с 30 долара (45 ако таксувате в последния момент).
5 Verizon Wireless. Има такса от 350 долара за прекратяване на договор предсрочно за смартфони и 175 долара за клиенти с обикновени телефони.
6 Dollar car rental. Компаниите за коли под наем винаги карат клиентите да връщат автомобила с пълен резервоар, а тези изкисват касова бележка от бензиностанция в рамките на 10 мили от мястото на връщане, за да са сигурни, че сте карали възможно най-малко след като сте заредили.
7 SanDisk. Не връщат пари в кеш, а под формата на гифт карта, която ви пращат по пощата в определен срок.
8 Macy's. Таксува доставките не на базата на големината и тежестта на пратката, а на цената й, а тарифите са скъпи.
9 United Airlines. Авиолинията обявява, че ако намерите по-евтин билет, те ще ви смъкнат цената. Уловката - ако билетът ви е окончателен (такъв, какъвто си купуват повечето хора) ще платите 150 долара за промяната в цената.
10 DirecTV. Автоматично подновява договорите за още 24 месеца.