Американците са харчили повече за дрехи, обувки, луксозни стоки и електроника през последния месец на изминалата година, в сравнение със същия период на предходната, показват данни на MasterCard.

Продажбите на бижута, както и тези онлайн, са се повишили значително в сравнение с предходната година.

Анализаторите прогнозират, че празничните продажби, които обикновено заемат 40% от годишната печалба на търговските вериги, са се повишили с най-висок темп от 2006 година насам.

Според данни на търговските центрове продажбите през изминалата седмица се увеличават с 3.6%, в сравнение с предходната година. Прогнозите са за ръст от 3.5% за декември и 4% през ноември и декември, на годишна база.

Очакванията са между 5 ноември и 24 декември продажбите да възлязат на 584.3 млрд. долара, без да се включват тези на автомобилите. Ако това се случи, ръстът би бил от 5.5% в сравнение със същия период на миналата година.

Това ще е и по-високо от рекордните 566.3 млрд. долара през 2007 година.