Глобяват за реклами по уличните телефонни
Съгласно чл. 36, ал.1 и чл. 80, ал. 9 от Наредбата за преместваемите обекти, за рекламните, информационни и монументално-декоративни елементи и за рекламната дейност на територията на Столична община, Столичен инспекторат започва административно производство спрямо фирма „Медиаконтакт България" ООД, дружеството, което на основание договор с компанията Виваком, е организирало поставянето на над 200 телефонни шлемове на територията на София и използващо ги като рекламни площи, без да има издадено разрешение за това.
Инспекторите са готови с първите 8 акта за установяване на административни нарушения за обектите разположени в зона Първа на СО и по бул. „Княз Ал. Дондуков", които последователно ще бъдат предявени към представител на виновното юридическо лице, като предвидения минимален размер на последващото наказателно постановление е в размер на 10 000 лв. за всеки обект по отделно.
Столичен инспекторат напомня, че по казуса още от лятото на 2010г. има изразено свое официално становище до Столичен общински съвет, относно незаконосъобразната практика за предоставяне на рекламна площ от телефонните шлемове на трети лица.