Шведската компания IKEA преднамерено организира търговските си площи като лабиринт, за да обърка купувача и да го накара да пазарува повече. Това показа изследване на британския учен Алън Пен, представено от The Times. При това методът нито е нов, нито незаконен.

Според учения магазините на IKEA всъщност са лабиринт, който се възползва от естествените рефлекси на човека, объркват го и го карат да забрави за какво е влязъл.

Навсякъде в магазина има стрелки, които направляват движението на влезлия и скоро той се оказва твърде дезориентиран, за да забележи алтернативни и по-кратки пътища до касата. Вместо това той продължава да блуждае между щандовете и да пълни количката си. 'Твърде хитро е, за да е случайно", коментира ученият.

Впрочем от компанията отговориха, че организацията на пространството в магазините им има за цел „да вдъхновява", а не да обърква. Ако някой се притеснява, че ще му се завие свят, ако влезе да си купи лопата, спокойно може да се обърне към продавачите-консултанти, заявяват от там.