VIVACOM приключва 2010 г. с 45% ръст на печалбата
45% ръст в годишната консолидирана печалба на VIVACOM до 116.4 млн. лв. показват предварителните финансови резултати на телекома за 2010 г. Операторът се нарежда на второ място в страната по приходи и клиенти, като приходите от мобилна телефония продължават да показват сериозен ръст за сметка на фиксирания бизнес, информират от дружеството по повод публикувания консолидиран отчет за дейността през 2010 г.
Компанията бележи през миналата година над 30% увеличение в приходите от мобилни комуникации до 332.7 млн. лв. Тенденцията към нарастване на приходите от мобилни услуги, които в голяма степен компенсират спада в трафика на фиксираните телефони, остава в сила и на годишна база, което води до намаление на общите приходи на телекома само с 4%. Компанията продължава да поддържа стабилно финансовото положение с наличности по банкови сметки и банкови депозити в размер на 154.5 млн. лв.
Данните от отчета сочат стабилен ръст на абонатите във всяка една от сферите на дейност на телекома с изключение на фиксираната телефония - 17% ръст на мобилните абонати след изчистването на нерегистрираните предплатени карти и 11% увеличение на интернет потребителите. И към момента VIVACOM продължава да е операторът, който има положителен баланс от пренесени в мрежата си мобилни номера от началото на процеса по преносимост, като към декември 2010 г. те са над 67 000. Компанията има и най-голям ръст в броя на новите абонати, отчитат от компанията.
През изминалата година компанията ускори инвестициите в своята мобилна мрежа и като 3G оператор осигури близо 93% покритие на населението в страната. Според дружеството това рефлектира и върху ръста на абонатите, ползващи мобилен интернет, които на годишна база растат с 68%. В края на лятото телекомът пусна цифрова телевизия директно до клиента, като за четири месеца компанията привлече 30 000 абоната.
От VIVACOM заявяват, че ще продължават да инвестират в разширяване на 3G покритието с цел покриване на 100% от населението и създаването на среда за лесна и евтина мобилна връзка със световната мрежа. Плановете на компанията предвиждат още ADSL услугата й да покрие над 90% от населението на страната, достигайки и до най-малките населени места.
Като интернет доставчик в момента компанията държи над 25% пазарен дял в страната. Телекомът ще инвестира и в разширяване на портфолиото от интернет услуги с цел да отговори на увеличаващото се търсене на високоскоростен трафик, като очакванията са клиентите да получат възможност да ползват интернет до 100Mbps както самостоятелно, така и в пакет с други телеком услуги. След успешното началот на телевизионната услуга, от дружеството планират да продължат и увеличат инвестициите във висококачествени цифрови телевизионни услуги.
Акциите на телекома не са търгувани на БФБ-София от 18 януари, когато цената на затваряне е 5.90 лв. за лот. Книжата на компанията поскъпнаха с 41.3% през 2010 г., като търговията по позицията не бе много активна.