Купуваме евтина бира, пием я вкъщи
Членуващите в Съюза на пивоварите в България (СПБ) пивоварни компании са реализирали 4.815 хектолитра бира, съобщиха днес на пресконференция от сдружението.
Цифрите сочат, че икономическата криза продължава да се отразява върху продажбите на пивопроизводителите. Най-силно нейното влияние се вижда от анализа на пазара по видове опаковки: стъклени бутилки - 37%; РЕТ - 53.6%; наливно пиво - 5.6%, кенове - 3.8%.
Продажбите на пиво в стъклени бутилки имат спад от 14%, в кенове - 9%, докато за поредна година реализацията на бира в пластмасови опаковки се е увеличила с 10%, достигайки 2 580 000 хектолитра.
Както и при другите бързооборотни стоки, тези данни достатъчно красноречиво показват преориентирането на потребителите към продажби за вкъщи и търсенето на по-евтини стоки.
Според маркетингови агенции консумацията на бира в страната е намаляла с около 4.5%.
Компаниите от браншовата организация заемат около 95% от пазара на бира в страната.