PepsiCo награждава потребители с 1.4 млн. долара за реклами
Марките на PepsiCo Doritos и Pepsi MAX влязоха в историята на рекламите по време на последния финал на националната лига по американски футбол на САЩ (НФЛ) - „Супербоул".
Четири техни реклами, създадени от обикновени потребители, се наредиха след 10-те с най-висок рейтинг според традиционната класация на вестник USA TODAY. Рекламата на Doritos, озаглавена „Атаката на кучето мопс" постигна най-висок рейтинг и донесе на създателя си на име Джей Ар Бърнингам 1 милион долара и договор за създаване на още една реклама за Doritos и Pepsi MAX през 2011 г. Това е едва вторият случай в историята, когато реклама, създадена от потребител оглавява класацията USA TODAY Ad Meter.
Освен това, друга реклама на Doritos, създадена от потребител - „Грижа за дома", се нареди на трето място в класацията и спечели за създателя си Тайниша Уилямс 400 000 долара. На четвърто място застана реклама на Pepsi MAX, също създадена от потребител - „Любовта боли" ("Love Hurts"), създадена от Брад Бусли.
Общо 6 реклами, създадени от потребители за Doritos и Pepsi MAX, бяха излъчени по време на финала „Супербоул". Всички те бяха избрани сред 10 финалисти, селектирани от Doritos и Pepsi MAX измежду повече от 5600 предложения в рамките на конкурс, обявен за потребителите на двете марки, озаглавен „Да разбиеш „Супербоул". Гласуване между потребителите определи 4 от 6-те реклами, които да бъдат излъчени, а останалите 2 бяха определени от мениджъри на Doritos и Pepsi MAX.
Джей Ар Бърнингам, който се занимава с правене на филми, и неговата годеница Тес Ортбълс създали рекламата „Атаката на кучето мопс" с малко пари и за малко време.
В основата на сюжета е куче порода мопс, което е обсебено от чипса Doritos и собственикът му сериозно подценява способността му да се сдобие с любимия си снакс. „Грижа за дома" на Тайниша Уилямсън показва отчаян младеж, който е в дома на свой приятел и се опитва да възстанови щетите, които е нанесъл на къщата в негово отсъствие. Когато открива лечителните свойства на чипса Doritos, той дори възстановява повече отколкото е счупил, като връща към живота починалия дядо на приятеля си.
Тази година е петата от създаването на конкурса на PepsiCo "Да разбиеш Супербоул" и първият път, когато Pepsi MAX си партнира с Doritos в състезанието. Надпреварата привлече рекорден брой предложения за реклами от фенове и рекорден брой на гласували за рекламите потребители.
Всички 10 финалисти получават по 25 000 долара и билет за финала „Супербоул". Големите награди са както следва
- 1 милион долара за рекламата, която е първа в класацията на USA TODAY
- 600 000 долара за рекламата на второ място в класацията
- 400 000 долара за трето място
Ако рекламите, създадени от потребителите бяха заели цялата челна тройка, създателите на трите реклами щяха да получат допълнителен бонус от по 1 милион долара всеки. Така общият награден фонд на конкурса щеше да достигне 5 милиона долара.
Класацията за рекламите по време на „Супербоул" на вестник USA TODAY проследява по секунди реакцията на група зрители на рекламите по време на прякото ТВ излъчване на финала на НФЛ и класира самите реклами. Класацията се провежда от 1989 г. и се счита за най-авторитетния рейтинг на рекламите по време на финала.