Космическият туризъм се превръща в процъфтяваща индустрия
На специална пресконференция вчера организаторите на международната туристическа конференция и космически форум www.eCommerceAcademy.net реализираха телефонен разговор с астронавта Стори Мъсгрейв от неговия дом в Кисими, Флорида.
Астронавтът ще има основна роля като специален лектор на форума „Туризъм и пътувания в космоса", който ще се проведе в София, България в Софийската опера и балет от 16.00 до 21.00 ч. на 17-ти март 2011 г. Специалното събитие е част от програмата на конференцията „Тенденции, иновации и инвестиции" от 15-ти до 17-ти март 2011 г.
Стори Мъгрейв спомена някои от темите на неговата презентация. „Ще говоря за иновации и дизайн, за управлението на проекта „Аполо", за участието ми в продължение на 18 години в изграждането на телескопа „Хъбъл", както и за много други интересни въпроси, каквито са извънземният живот и сексът в космоса. Ще отведа аудиторията на едно много забавно космическо пътешествие", сподели Стори. Той каза, че няма никакви доказателства за съществуването на извънземни, но е сигурен, че някъде, сред трилионите планети във Вселената, трябва да съществуват и други интелигентни форми на живот. „Ако извънземните са достатъчно интелигетни, обаче, не биха посетили Земята", каза той и подчерта, че човечеството не е готово за такава среща, тъй като ние ще възприемем цивилизациите извън Земята по-скоро като заплаха.
Пътуванията в космоса с цел туризъм бяха основна тема на вчерашната пресконференция. Джон Хейзълууд - изпълнителен директор на www.CenTransit.bg, основател и председател на борда на www.eCommerceAcademy.net, информира, че компании, които вече са в „космическия бизнес", ще участват в международното събитие. Хосе Мариано Лопез-Урдиалес, например, е един от предприемачите, които разработват решения за суб-орбитални пътувания. Неговата идея е да бъде използван балон с хелий с прикрепена 6-местна капсула, който ще издигне пътуващите на около 32 км от земната повърхност в продължение на 2 часа. Ще има презентация и на компанията Virgin Galactic, собственост на Ричърд Брансън, която също разработва решение за суб-орбитални пътувания в космоса и дори има продадени над 400 билета.
„Космическата индустрия в известен смисъл е аналогия на интернет революцията. Ако се замислите какво представляваше интернет през 80-те години, ще видите, че беше създаден за военни цели, след това като правителствена мрежа и връзка между университетите. Така бе родена инфраструктурата. През 90-те обаче интернет започна да се комерсиализира. По същия начин космическата индустрия се развива в продължение на повече от 60 години и инфраструктурата вече е създадена. В момента се случва и масово популяризиране на идеята и в близките години космическият туризъм ще се превърне в процъфтяващ бизнес", каза Хейзълууд на аудиторията.
Джон Хейзълууд подчерта, че „Туризъм и пътувания в космоса" е съвместно събитие на www.eCommerceAcademy.net и Атлантическия клуб в България. 20-тата годишнина на клуба ще се състои по време на събитието и организаторите ще посрещнат всички, които искат да отпразнуват повода и да се присъединят към мега космическото събитие.
Хейзълууд каза още, че конференцията „Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес" ще събере десетки експерти, каквато например е Кати Мисунас. Тя е ветеран с 30-годишен опит в сферата на туристическите технологии и бивш изпълнителен директор на Сейбър Груп (Sabre Group), изпълнителен директор на Рийд Травъл Груп (Reed Travel Group), както и директор „Информационни технологии" в Америкън Еърлайнс (American Airlines). По настоящем Кати е партньор на Тери Джоунс в компанията Есеншъл Айдиас - същият Тери Джоунс, който създаде Travelocity. И нещо повече - в съботата след конференцията Кати Мисунас планира да изкачи Витоша заедно с група ентусиасти.
Джон Хейзълууд сподели, че изпълнителният директор на LundXY Мортън Лънд ще участва в инвестиционния панел. Лънд е един от най-ранните инвеститори в известния онлайн месинджър Skype.
Profit.bg е медиен партньор на събитието.