1/3 от средствата по ОПАК са за електронно управление
Над 30 на сто от всички средства по Оперативна програма „Административен капацитет" са предвидени по приоритетната ос за качествено административно обслужване и развитие на електронно управление. За 2011 г. са отворени всички четири процедури по тази ос на обща стойност 35 млн. лв. или половината от средствата за годината. Това стана ясно от изказване на заместник-министъра на финансите Боряна Пенчева в рамките на 12-тата конференция по електронно управление, информираха от Министерството на финансите.
Общият размер на средствата по същата ос е 110 млн. лева, като 60 млн. лв. от тях вече са договорени, а 20 млн. лв. са разплатени на бенефициенти от централната и местната администрация и органите на съдебната власт.
„Започваме тази година в много добра макроикономическа среда и от гледна точка на данъците. Амбицията ни сега е над тази стабилност да надградим икономически растеж и за целта имаме нужда от по-ефективна администрация", подчерта зам.-министър Пенчева пред участниците във форума.
Намаляването на разходите на държавната администрация и повишаването на нейната ефективност в услуга на гражданите и бизнеса са приоритетите в реформата на публичния сектор. Основният инструмент за това е въвеждането на електронното правителство, изтъкна Пенчева.
Тя припомни, че в средата на декември 2010 г. Европейската комисия прие План за действие до 2015 година, който предвижда засилване на електронно предоставяните обществени услуги. Те трябва да достигнат равнище от 50% за гражданите на ЕС и 80% за бизнеса в съюза. Един от важните инструменти на България за постигане на тези цели е именно Оперативната програма „Административен капацитет", подчерта още Боряна Пенчева.