Google е най-скъпата марка през тази година, докато Coca Cola за първи не попада в челната десетка, според класацията на петстотинте най-скъпи марки в света за 2011 г. на консултантската компания Brand Finance.

Методът, използван от Brand Finance при изготвянето годишната класация на най-скъпите марки в света, включва определянето на нетната стойност в момента на очакваните парични потоци в бъдеще.

Стойността на марката Google възлиза на 44.3 млрд. долара, като тя успява от второ да се изкачи до първо място в класацията.

Microsoft, която е оценена на около 42.8 млрд. долара, се придвижва от пето място през 2010 г. до второто място в тазгодишната класация.

Wal-Mart, която през миналата година заемаше челното място, пада до третата позиция през тази година, като стойността на марката й е оценена на 36.2 млрд. долара.

Челната десетка на 10 най-скъпи марки в света е доминирана от щатски компании с едно изключение - британската телекомуникационна компания Vodafone. Нейната марка е оценена на около 30.68 млрд. долара, което я прави и най-скъпата телекомуникационна марка в света.

Стойността на марката Coca Cola е оценена на 25.8 млрд. долара и тя се свлича в класацията от трето място през 2010 г. до 16-о през настоящата година.

Място Марка Стойност (млрд. $) Страна 1 Google 44.29 САЩ 2 Microsoft 42.80 САЩ 3 Wal-Mart 36.22 САЩ 4 IBM 36.15 САЩ 5 Vodafone 30.67 Великобритания 6 Bank of America 30.61 САЩ 7 General Electric 30.50 САЩ 8 Apple 29.54 САЩ 9 Wells Fargo 28.94 САЩ 10 AT&T 28.88 САЩ