Faberge може да струва 1 млрд. долара до три години
Браян Гилбъртсън, бивш главен изпълнителен директор на BHP Billiton Ltd. и акционер във Faberge, очаква стойността на руската марка скъпоценности да скочи шесткратно и да надхвърли 1 млрд. долара след около три години, с "относително малки" инвестиции, пише Bloomberg.
Компанията на Гилбъртсън Pallinghurst Resources Ltd., която е част от група придобила Faberge през 2007 г., е похарчила около 60 млн. долара развиването на марката, според предприемача. Pallinghurst оценява 49-процентния си дял на 86.6 млн. долара, което означава, че пазарната стойност на Faberge е 173 млн. долара.
"До две или три години ще сме достигнали стойността, която луксозните марки трябва да имат, с относително малки разходи," казва председателят на Pallinghurst. "Луксозните марки с големи имена струват милиарди. Не мога да се сетя за една марка която струва под 1 млрд. долара."
Гилбъртсън е представил две колекции на Faberge от август 2009 г., в това число бижута, с единична цена от по над 7 млн. долара и откри магазин в Женева.
Основаната в Санкт Петербург през 1842 г. от Густав Фаберже, златар от френски произход, House of Faberge, се превръща в най-голямата и най-престижната руска компания за бижута под управлението на сина му Карл, който поема бизнеса през 1872 г.
Гилбъртсън, който напуска поста на главен изпълнителен директор в BHP през 2003 г., основава Pallinghurst през 2007 г. заедно със сина си Шон, за да възроди Faberge и да инвестира в мини.