Български цигари, вдъхновени от iPhone, на пазара
Изцяло нови супертънки цигари ще представи Булгартабак на пазара в края на тази година. В момента само Кинг табако произвежда подобни цигари.
Новият тип цигара ще бъде в по-високия ценови сегмент, с луксозна опаковка и е имиджово ориентирана, съобщиха пред журналисти от производителя Булгартабак.
Цигарите от типа Супер слим у нас присъстват в две разновидности- с дължина 97 милиметра и 83 милиметра, като новата марка на Булгартабак ще е с дължина 83 милиметра.
Дизайнът на новите цигари бил вдъхновен от iPhone, като най-вероятно те ще бъдат в търговската мрежа през ноември. Освен на родния пазар, новата марка ще бъде представена и на външните пазари, най-вече Украйна, Русия и Близкия изток.
Легалният пазар на цигари през февруари е намалял с до 30% спрямо същия месец на миналата година, съобщи председателят на управителният съвет на Булгартабак Холдинг Александър Манолев.
Причината този път не е в контрабандата, която през последните месеци по наблюдения на компанията не бележи ръст, а в намаляване на броя на пушачите с 6%, както и намаляване на броя на изпушените цигари от 17.2 дневно на 15.
Според собствено изследване на Булгартабак, реализирано в големите градове, пълнолетните пушачи в страната са между 37 и 41% от населението.
Очертава се тендеция все повече от тях да се ориентират към по-леки и тънки цигари.
Породеният след резкия скок на акциза интерес към рязания тютюн спада след увеличаването на косвения данък и в момента около 3-4% от пушачите избират да си свиват цигарите сами.
За компенсация рязко расте интересът към "малката кутия" от 10 цигари. От началото на миналата година делът на кутиите цигари от 10 броя се е увеличил до 6%.
На фона на така очертаните тенденции компанията инвестира 42 млн. лв. в седем проекта, между които и новите линии за слим и суперслим цигари.
Освен разширяване на марковото представяне, Булгартабак представи и обновена визия на водещата си марка Victory, чийто пазарен дял в момента е около 18%. Две разновидности- Victory White и Victory Ultra имат и нови имена- съответно Gold и Sky.
Друга готвена промяна е свързана с наложеното от Европейския съюз изискване всички цигари да бъдат самогаснещи като мярка срещу възникването на пожари. То ще влезе в сила от 17 ноември тази година.
От Булгартабак увериха, че имат готовност за въвеждането на новото изискване, макар че то ще доведе до оскъпяване. С 2000 лева ще поскъпне производството на тон цигари, които са направени с новия тип хартия, съобщи изпълнителния директор на дружеството Иван Биларев. Това обаче няма да се отрази на крайната цена на потребителя.
Направените тестове показват, че няма да има и промяна във вкуса на цигарите в резултат на нововъведението в производството.
Така че от 17 ноември тази година всички цигари стават самогаснещи.