Най-опасните нарушения по магистралите
Шофирането плътно зад предния автомобил е най-опасното нарушение, според проучване на асоциацията за пътна безопасност GEM Motoring Assist. 85% от участвалите в анкета британски шофьори са заявили, че карането „на една боя разстояние" води до много опасни ситуации.
Използването на мобилен телефон по време на шофиране пък може да застраши живота според 66% от анкетираните, с което заема второ място в своеобразна класация на най-опасните нарушения при движение по магистрала, изготвена в резултат на допитването.
Близо две трети са и тези, които смятат, че е опасно да се движиш в средната лента, при положение, че дясната е свободна (лявата за Великобритания), и че това трябва да бъде по-стриктно следено от страна на властите.
Интересното е, че само 20% считат, че превишаването на скоростта трябва да бъде наблюдавано изкъсо, а над половината дори заявяват, че националните ограничения трябва да бъдат увеличени.
Топ 10 на най-опасните нарушения по магистралите
1. Плътното шофиране зад предния автомобил
2. Използване на мобилен телефон по време на шофиране
3. Движеща сила в средната лента, когато съседната по-бавна лента е свободна
4. Смяна на лентите, без внимателно оглеждане и адекватни сигнали
5. Движение в аварийната лента, за избягване на трафика
6. Навлизане на шосето от страничен път без необходимите сигнали и оглеждане
7. Твърде бавното каране
8. Превишаването на скоростта
9. Използването на външната лента от тежкотоварни камиони
10. Спирането в аварийната лента без аварийни светлини
Близо 70% от анкетираните също така признали, че не вземат допълнителни предпазни мерки преди да поемат по автомагистрала, като например да проверят налягането в гумите и водата. И въпреки проблемите, които могат да възникнат на магистралата, 83% от водачите не се чувстват по-уязвими.
„Шокиращо е, че голяма част от шофьорите защитават повишаването на максималната скорост на магистралата, въпреки че, според изследванията това ще увеличи значително броя на жертвите, нивата на емисиите на въглероден двуокис и разхода на гориво", коментира Дейвид Уилямс, директор на GEM Motoring Assist.
73% от шофьорите също така биха искали да има повече места за почивка по магистралите, става ясно от допитването.
Според британския закон водачите трябва да взимат по 15 минути почивка на всеки 2 часа непрекъснато шофиране, но това не се знае от доста шофьори, според Уилямс. „Това е едно от основните неща при пътуване. Колкото по-уморен ставаш, толкова по-неспособен си да се концентрираш и по-малко вероятно е да реагираш бързо в критични ситуации", заключава Уилямс.
Източник: Insurance.bg