Опитват кражба на данни от клиенти на Уникредит
Фалшиво електронно писмо от името на Уникредит Булбанк получиха редица интернет-потребители на електронните си пощи. В него те са информирани за блокирана сесия в системата на Булбанк Онлайн и са помолени от името на банката да последват препратка в писмото с цел да се избегне постоянното спиране на сметката и блокиране на акаунта
От Уникредит Булбанк информират, че такова писмо не е изпращано и не следва да се проследяват препратките в него.
„Не проследявайте линка и в никакъв случай не въвеждайте потребителско име и парола", предупреждават от Уникредит. Препрадката води до сайт, който имитира този на банката.
„Ако евентуално сте въвели потребителско име и парола, препоръчително е да влезете на сайта на Булбанк ОНЛАЙН и незабавно да смените паролата си.
Ако сте предоставили номера на кредитната си картата и пин (което също се изисква в електронното писмо), незабавно блокирайте картата си".
Въпросното писмо, изпратено до потребителите, е "фишинг" - широко използван похват от компютърни престъпници за получаване на важна информация.
Хакерското писмо, с което Profit.bg разполага, изглежда така:
"Уважаеми клиенти,
Данните ни показват, че вашата онлайн сесия е блокирана поради>
поради следната причина.>
1.Влезте в опити с невалидна информация.>
2. недостатъчни, за да обновите своята онлайн сметка Уникредит Булбанк профил
Ние Ви молим да възстановите профила си онлайн веднага Уникредит Булбанк>
за да се избегне постоянното спиране на сметката си.>
НАТИСНЕТЕ ТУК за достъп до нашия защитен сървър.>
Моля, изчакайте 48 часа за преработка.>
Моля се съобрази, и Ви благодарим за разбирането.
© 2011 Уникредит Булбанк"