Facebook пуска собствена услуга за групово пазаруване
Днес Facebook пуска собствена програма за групово пазаруване в пет града в САЩ след успеха на Groupon и други сайтове, които предлагат на потребителите големи отстъпки, информира AP.
Позволявайки на малки компании да използват масовостта на интернет, докато в същото време помагат на потребителите да получат страхотни цени, тези сайтове за групово пазаруване са едни от най-бързо разрастващите се в света.
Сега Facebook иска да се включи в този пазар. Компанията се надява да използва съществуващите си мрежи от приятели и роднини, когато започне да предлага оферти на потребителите в Сан Диего, Сан Франциско, Атланта, Далас и Остин, Тексас.
Много от сайтовете за групово пазаруване имат социален елемент. Например, ако човек намери трима приятели, които да си купят ваучър от LivingSocial, неговият е безплатен. Офертите на Groupon са валидни, само ако определен брой хора ги приемат.
Сделките обаче се разпространяват по имейл и социалният ефект е вторичен. От Facebook се надяват да променят това.
Програмата на Facebook започва от днес в петте тестови пазара, в които абонатите на социалната мрежа ще получат офертите за деня веднага след като влязат в мрежата.
За началото на кампанията от Facebook работят с 11 компании, които вече предоставят сделки на други сайтове на групово пазаруване.
Това не е първият случай, в който социална мрежа навлиза на този пазар. Микроблогът Twitter пусна собствена програма наречена Earlybird Offers през миналата година, но тя беше спряна само след два месеца. През ноември Facebook пусна продукт наречен Check-in Deals, който позволяваше на потребителите да отбелязват чрез мобилните си телефони, когато посещават определен магазин или ресторант и да получават отстъпка за това.
Офертите на Facebook ще бъдат валидни от ден до седмица. От социалната мрежа не разкриват каква е тяхната комисионна.
Очаква се Facebook да може да предлага сделки с отстъпки на голям брой клиенти. Groupon има 70 милиона членове, а LivingSocial разполага с 28 милиона, докато Facebook има 500 млн. потребители по цял свят.