Министерският съвет определи Параходство Български Морски Флот АД за концесионер на „Пристанищен терминал Бургас изток - 2", част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Бургас, за срок от 35 години, информираха от Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).

Концесионерът се задължава да заплаща 80 на сто от размера на погасителните вноски по заема на Република България към Японската банка за международно сътрудничество по Споразумение за заем № БГ-П4 от 29 юни 1998 г. за част Главница I - Оборудване и дължимата лихва, дължими от датата на влизане в сила на концесионния договор, до 2028 година, включително.

В условията е да заплаща и фиксирана част на годишното концесионно плащане, в размер на 1.1млн. евро без ДДС, дължимо след 2028 г. и независимо от постигнатите от него финансови резултати през съответната година.

Концесионерът се задължава и да заплаща променлива част на годишното концесионно плащане, дължимо след 2028 година, в размер равен на по-голямата от следните две суми, без ДДС:

4 на сто от нарастването на общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, свързани с ползването на Пристанищния терминал, спрямо приетите за базови приходи 4 221 300 евро

или

0.10 евро на тон, умножен по нарастването на годишния товарооборот, спрямо определения за базисен годишен товарооборот в размер 1 932 000 тона.

От Параходство БМФ трябва да извършат инвестиции за срока на концесията общо в размер на 100 310 260 евро, в т. ч. - 54 784 340 евро за първите седем години и 45 525 920 евро от осмата година до края на концесията, като минимално изисквания размер инвестиции съгласно документацията за участие за първите седем години e в размер на 12 460 000 евро в направления, посочени в документацията за участие, а за целия срок на концесията няма заложен минимален размер, който концесионерът да изпълни.

За срока на концесията освен инвестициите в размер на 100 310 260 евро, концесионерът ще извърши допълнително вложения в обекта на концесия в размер на 13 930 000 евро, в това число:

в размер не по-малък от 4 475 000 евро за първите 7 години от срока на концесията и

в размер не по-малък от 9 455 000 евро за периода след седмата година до края на срока на концесията.

В концесионните условия попада и изискването да достигне средногодишен товарооборот за първите 10 години от срока на концесията в размер не по-малък от 2 331 249 тона, като ще извършва през целия срок на концесията пристанищни услуги и морско-технически услуги.

Социалната програма на концесионера включва предложение да поддържа средногодишен брой на работните места, заети на пристанищния терминал, не по-малък от 288 работни места, колкото е броят на заетите към настоящия момент.