Инструктури: Българинът не е подготвен да шофира бързи коли
Българинът не е подготвен да шофира съвременните бързи автомобили. Голям пропуск е, че автошколите не дават обучение по автомагистрала. Ако това нещо не се промени, през 2013 г. ни чака бум на загиналите по магистрали. За това предупреди в интервю Йонко Иванов - председател на Асоциацията на преподавателите по авто-мото подготовка.
"България много късно започна реформите. Държавната комисия по безопасност на движението предвиждаше още през 2009 г. да имаме нов закон за движението по пътищата. Вече сме 2011 г. и такъв още няма, а и никой не си мърда пръст това да се случи", коментира Иванов.
По думите му България изостава тотално от начина, по който се изпитва в Европа - в извънградски и магистрални условия. През 2013 г., според поетия от правителството ангажимент, ще има още две завършени магистрали и една в процес на отваряне.
"И ако ние тези хора не ги изкараме поне един или два пъти на такъв участък от пътя и те не усетят скоростта на движение с над 120 км/час, възможността за катастрофа при такава скорост и начина, по който се изпреварва, когато тези бързи автомобили навлизат все повече в съвремието ни, реакциите на шофьорите няма да са адекватни", казва още дългогодишният автоинструктор.
От името на цялата гилдия той изрази категоричното си несъгласие с билбордовете по магистралите и пътищата на България и най-вече до тяхното съдържание, което разсейва шофьорите и е причина за много от жертвите.
Той даде пример с пътя за Пловдив, където на мястото на летището има поставена на всеки 50 метра празна рамка за билборд.
"Тя не е обезпечена по никакъв начин, отстои на 5 метра от платното за движение и при скорост от 130 км/час директно ще се забиете в нея ", казва експертът.
Той си спомня, че броят на билбордовете през 2009 г. е бил 8000 на цена от около 14-15 млн. лева, които са влезли в държавата.
Иванов допълва, че Европа препоръчва две неща, които браншът у нас от години иска да бъдат въведени. Едното е вкарване на фазовото обучение.
"Не може за три почивни дни, както например идват - 4, 5 и 6 септември, по статистика да имаме увеличение с около 30 на сто на загиналите по пътя. Тази касапница през уикендите означава, че някой не си върши работата - от страна на контрола и от страна на организацията по пътищата", добави Иванов.
Източник: БТА