Двама кандидати за укрепване на терен за Лот 4 на АМ Тракия
В Агенция „Пътна инфраструктура" (АПИ) бяха отворени ценовите оферти на допуснатите участници в процедура за възлагане на обществена поръчка за изпълнител за стабилизиране на теренната основа под пътен насип по приложено километражно описани участъци от трасето на АМ „ТРАКИЯ", участък ЛОТ 4 Ямбол-Карнобат, съобщиха от агенцията.
Бяха отворени следните ценови оферти на допуснатите участници:
1. Сдружение „АМТ - ПЪТИЩА", гр. Варна-12 982 372.37 лева без ДДС - Пътища и мостове - гр. Варна; Пътно строителство - гр. Добрич
2. Сдружение „АКСИОНА БЪЛГАРИЯ", гр. София - 14 628 369.36 лева без ДДС - Пътно-строителна техника , гр. София; Аксиона инфраструктурс - Испания.
Обектът на обществената поръчка ще осигури носещата способност на почвите в основата на насипите в участъци с констатирани строителни почви с ниска носимоспособност, намиращи се на основното трасе от Лот 4, на АМ Тракия от км. 276+200 до км. 325+280.
Ще бъдат изпълнени следните дейности:
І. Механична стабилизация с приблизителна дължина на участъците от 5 630 метра.
Механичната стабилизация ще се извърши съгласно изискванията на чл.53 ал. 7 на Норми за проектиране на пътища част четвърта земно тяло и подходящ материал, съгласно Раздел 3401.2 на Техническа спецификация 2009 на НАПИ: Изкоп до посочена дълбочина и в съответствие с изискванията ТС2009 на НАПИ; Насип с подходящ материал А-І, съгласно (Таблица 36 от "Норми за проектиране на пътища", част четвърта "Земно тяло") и всички мероприятия по доставка, полагане уплътняване и др. Съгласно изискванията на ТС 2009 на НАПИ;
Всички строителни мероприятия ще се извършат съгласно предписанията на ТС 2009 на НАПИ.
2. Химична стабилизация със стабилизиращ реагент в комбинация с вертикални и хоризонтални дрениращи системи с приблизителна дължина на участъците от 5 275 метра. Химичната стабилизация ще се извърши с реагент от хидратна вар в комбинация с хидравлично свързващо вещество за използване в пътища (тип HRB 12,5), и водно съдържание по рецепта одобрена от ЦИПТНЕНС и АПИ.
Работите ще се извършат, съгласно изискванията на раздел 3404 на ТС 2009 НАПИ.
3. Стабилизация с геосинтетик с приблизителна дължина на участъците от 1 600 метра.
Стабилизацията с геосинтетик да се осъществи с армиращ геосинтетик - тъкан, гъвкав, поливенилалкохол (PVA) - тип 2000/130, или подобен, в съответствие с проектните изчисления.
Проектът е предвиден за финансиране от ОП „Транспорт" 2007-2013 г. , съфинансирана от Кохезионния фонд на Европейския съюз.