Санкционират Близу за заблуждаваща реклама

Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение по чл. 33, ал. 2, т.1, във връзка с чл.32 от ЗЗК, от страна на „Близу Медиа енд Броудбенд" ЕАД и наложи имуществена санкция в размер на 30 379,00 лв. (тридесет хиляди триста седемдесет и девет лева).
Повод за производството е сигнал на потребител за заблуждаващи рекламни послания на дружеството във връзка с предлагания „Пълен пакет", включващ цифрова телевизия с над 150 програми, интернет и фиксирани телефонни услуги.
Производството установи, че Близу действително е заблудило потребителите, тъй като реално е предлагало доста по-малък брой телевизионни програми.
КЗК счита, че добросъвестната търговска практика изисква телевизионният оператор да следи за качеството и броя на програмите, които предоставя, като основни характеристики на предлаганата от него услуга.
При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание степента и периода на нарушението, както и ограничения мащаб на рекламната кампания. Комисията се е ръководила и от разбирането си, че санкцията трябва да има превантивен характер срещу бъдещи недобросъвестни действия.