Идва времето на по-малките молове
Тепърва в България ще се развива сегментът на малките търговски центрове. Това прогнозива Добромир Ганев, шеф на агенция „Форос”.
„Размразяването на спрени заради кризата проекти ще продължи, но засега инвеститорите са предпазливи, защото раздвижването на пазара зависи от покупателната способност на населението и нивото на безработицата. Евентуално увеличаване на моловете в провинцията ще доведе до продължаващ спад на наемите на търговските площи”, добави той.
По думите му много е важно кога ще бъде избран моментът на размразяване и каква концепция на търговския център за развитие ще бъде избрана.
Според Ганев в условията на криза най-добре се развива промишленият сегмент на бизнес имотите, но там в повечето случаи става дума основно за инвестиции на фирмите за собствени нужди. Тези площи не излизат на пазара и не му влияят. При складовете положението е почти същото, много малка част от площите се предлагат за наемане.
„Засега няма и голямо търсене на терени за изграждане на бизнес имоти, защото има много проекти, които са замразени, а терените за тях са закупени преди време”, каза още брокерът. „Подобни имоти има много във и около големите градове на страната.
Няма желание у инвеститорите да купуват парцели за застрояване, да подготвят проекта за изпълнение и след това да го предложат за продажба със спекулативна цел”, констатира Ганев, цитиран от в. Монитор.