Делът на Android от пазара на смартфони вече е над 50%
Повече от половината смартфони, продадени в света през третото тримесечие, са били със софтуера Android на Google Inc, благодарение продажбите на продуктите на Samsung Electronics Co., информира Bloomberg, позовавайки се на данни на Gartner Inc.
Системата на Google е била инсталирана на 52.5% от продажбите на смартфони, удвоявайки дела си в сравнение с година по-рано, казват от Gartner.
Въпреки че някои потребители са забавили покупката на телефон, за да изчакат пускането на последния модел на iPhone на Apple Inc., продажбите на смартфони са се увеличили с 42%.
“Android извлича ползва от предлаганите по-масови модели, по-слабата конкурентна среда и липсата на вълнуващи нови продукти с алтернативни операционни системи,” казва Роберта Коза, анализатор в европейското подразделение на Gartner.
Делът на смартфоните от продажбите на всички мобилни телефони се увеличава с един процентен пункт до 26% в сравнение с предходното тримесечие. Делът на телефоните с операционна система Symbian на Nokia Oyj намалява с близо 20 процентни пункта в сравнение с година по-рано до 16.9%, след като компанията сключи споразумение с Microsoft Corp. за доставка на операционна система Windows за нейните телефони.
Samsung, която произвежда серията смартфони Galaxy с операционна система Android, става най-големия производител на смартфони за първи път.
Световния пазар на мобилни телефони нараства с 5.6% през третото тримесечие до 440.5 млн. телефона, казват от Gartner. Ръстът обаче се забавя в сравнение с отчетените 35% година по-рано и 16.5% в предходното тримесечие. Nokia запазва челното си място с 23.9% дял от пазара, увеличавайки го от 22.8% през второто тримесечие. Samsung, LG Electronics Inc., Apple, и ZTE Corp. оформят челната петица.
Делът на Research in Motion Ltd. (RIM) от пазара на смартфони намалява с 4.4 процентни пункта в сравнение с година по-рано до 11% през третото тримесечие. “Продължаващият натиск върху компанията се отразява върху представянето й, а делът й от пазара на смартфони в САЩ достига най-ниското си ниво от 10%,” казва Коза.