Приходите на българските онлайн медии за 2011 г.
През последните години всеки от нас е прочел доста за българските интернет медии. Класации – всякакви. Едни са за най-млада или най-стара интернет група, други за първата публична компания. Има и още по-абсурдни – за най-много служители, за най-много импресии и т.н.
Но, каквото и да си говорим, и то в тези трудни времена, всеки бизнес в края на годината гледа едно – единствено нещо: приходите му през годината и евентуалната печалба.
В интервю пред Forbes през изминалата седмица Стилян Шишков, създател и един от собствениците на Sportal.bg споделя, че по негови прогнозни данни групата му ще приключи годината с 3.4 млн. евро продажби, или близо 6.8 млн. лв.
Печалбата на компанията пък ще достигне близо 3 млн. лв., или точно толкова, колкото са реализирани през предходните две години – 2009 и 2010 г.
Само месец преди края на 2011 г. екипът на Profit.bg се зае с нелеката задача да прогнозира приходите от продажби и печалбите/загубите на останалите интернет играчи в България. Използвани са данни от предадените отчети за изминали години, публично налични такива и информации от самите компании.
Прогнозата ни е, че в края на годината НетИнфо ще отчете 6.1 млн. лв. продажби и 1.9 млн. печалба за 2011 г., докато Инвестор БГ ще увеличи леко приходите си, до 3.8 млн. лв. (Не правим прогноза за печалбата на компанията, тъй като книжата й се търгуват на Българска фондова борса, подобно и на Уеб Медия Груп).
От своя страна Dir.bg и Икономедиа ще завършат настоящата година с предполагаеми продажби от 3.1 и 2.1 млн. лв. и печалби от 700 и 200 хил. лв., а Дарик с 1.9 млн. лв. приходи от продажби и 450 хил. лв. прогнозна печалба само от интернет дейност.
NEG се очаква да приключи годината с приходи от 1.6 млн. лв., докато mail.bg, Webground и Уеб Медия Груп ще имат приходи от респективно 700, 600 и 500 хил. лв. Последните по всяка вероятност ще отчетат печалба от 100 хил. лв. за NEG и Mail.bg и 200 хил. лв. за Webground.
Една от най-новите компании в сектора – 3 Бей се очаква да отчете 300 хил. лв. продажби, докато Ксениум – около 230 хил. лв.
Съвкупно секторът се очаква да отчете ръст от около 20-25% въпреки тежките икономически времена. Това основно се дължи на все по-голямата популярност на интернет медиите у нас, тенденция, която в САЩ и страните от Западна Европа е факт от няколко години.
* Данните за 2010 г. са взети от предадените отчети на компаниите в Търговски регистър
** Материалът е с аналитично-информационен характер! Написаното не е препоръка за покупка или продажба на финансови инструменти
*** Посочените очаквани нетни приходи за 2011 г., както и печалби са прогнозни (предполагаеми)