Големите търговски вериги се надпреварват да привличат клиентите, като прилагат редица маркетингови трикове за това.

Изхождайки от факта, че цената на един продукт в основна степен е определяща за покупката, веригите се насочват именно към този елемент на маркетинг-микса.

Безспорно от голямо значение за мотивираното решение за покупка на един продукт са още неговото качество и изглед. Цената обаче, е направлението, с което търговските вериги лесно могат да спекулират.

Ето и някои от най-честите прилагани стратегии върху цените:

Престижна цена

Много често купувачите изхождат от схващането, че най-скъпото е най-хубаво, което разбира се, не важи винаги. Знаейки това обаче, производителите на един продукт често го позиционират с по-висока цена, с идеята той да се отличава и да се приема като символ на качество.

Подобни продукти с премийна цена обикновено се съпровождат с други допълнителни услуги и характеристики, които да ги оправдаят (например удължена гаранция или безплатен сервиз).

Използването на тази ценова стратегия кара почти всеки производител да създаде своя собствена луксозна марка. Този модел е особено популярен сред автомобилните производители и широко ползван в САЩ.

Базиран на него от компанията Nissan продават автомобили с марката Infiniti, а от Honda създадоха марката Acura, която да не се свързва с популярните и достъпни модели Civic.

Цена под себестойност

Тази стратегия цели да се продава определен продукта на изключително ниска цена, като на потребителите се внушава, че търговецът всъщност работи на загуба.

Истинската причина за това един продукт да се прави толкова достъпен е съвсем друга и различна от тази да се работи в полза на потребителите.

Веригите знаят, че покрай един продукт те ще продадат десет други и се опитват просто да привлекат потребителите към себе си. Печалбата на веригата ще дойде от продажбата на други неосновни продукти.

Свидетели на тази стратегия у нас виждаме ежедневно, след като ценовата борба сред търговските вериги стана ожесточена, предвид на големия им брой на относително малкия ни пазар. Тя е особено популярна при откриването на нови търговски обекти.

Съвкупна цена

Тази стратегия включва окомплектоването на няколко продукта и услуги и продажбата им с една цена.

Тази стратегия се използва или за привличане на купувачи с правенето на сериозни отстъпки за определената група продукти, или с цел да се затрудни купувача да прецени реалната стойност на окомплектованите продукти и услуги.

Често се използва от мобилните и кабелните оператори, застрахователни компании и др.

Примамки

Тази стратегия се използва, за да намали и промени логиката при осъществяването на покупки.

Ако например в един магазин има чанти от 250 до 1000 лева, това се прави не защото се продават много чанти по 1000 лева, а за да изглежда покупката на чанта за 250 лева изгодна сделка и потребителят да е щастлив.

Следвайте ни във Фейсбук