Започва Superbrands България 2012–2013
С бизнес закуска на журито на Супербрандс започна четвъртият проект на глобалната организация Superbrands за България 2012–2013 година.
"Супербрандс" отличава търговските марки, които се открояват и доминират над всички останали в рамките на националния пазар.
Съставът на журито на "Супербрандс" се обновява при всеки нов проект. В него участват специалисти в различни сфери на маркетинга, авторитетни представители на бизнеса и водещи журналисти.
Те не получават материално възнаграждение и нямат право да оценяват марки, с които са свързани, както и брандове на свои конкуренти.
Номинациите се базират на основата на статистически данни, проучвания и анализи на пазара на водещи маркетингови агенции, както и на множество достоверни източници за пазарен дял, обем и ръст на продажбите, бюджетите за реклама, медийното и публичното експониране на марките.
В процеса на оценяване журито се концентрира единствено върху силата на бранда като субективно възприятие и въз основа на следните критерии:
Качество Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?
Надеждност Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли той висок стандарт на продуктите или услугите?
Различие Добре ли е позната марката в нейния сектор? Успешно ли се разграничава тя от конкурентите си? Притежава ли тя индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?
Авторите на методиката смятат, че субективният момент в процеса на оценяване е необходим, за да могат да се сравнят брандове от различен мащаб и от различни сектори на икономиката, като се оценява изключително и само тяхната сила.
В оценяването на най-силните потребителски марки ще могат да се включат и самите потребители чрез национално гласуване в интернет, което ще даде възможност общественото мнение да се разгледа успоредно с експертното.
Това специално проучване ще се проведе и анализира от авторитетния институт за пазарни проучвания GFK Bulgaria, който е партньор на проекта.
Най-силните марки получават правото да участват в официалната публикация за България, чието издаване е предвидено за есента на 2012 г., както и да използват специалния символ на "Супербрандс" в своите маркетингови комуникации, за да покажат на потребителите и на партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.
Кулминация на проекта ще бъде грандиозната наградна церемония, определяна като "Оскарите на брандинга", посветена на оценените като "Супербрандс" марки.