Думата „харесвам“ вече придобива ново значение около Facebook. Ако харесате една страница, не само, че всички ще видят това, но и така вие се абонирате да получавате всякакви известия от нея. Компаниите знаят, че страницата във Facebook дава уникална възможност за обратна връзка с клиента.

Както и във всичко останало обаче, някои компании успяват да привлекат повече хора от други.

Благодарение на страницата си във Facebook компаниите имат възможност да рекламират директно пред клиентите си (като си има предвид, че щом са харесали страницата, те вече са клиенти и ще са склонни да купуват и друг път). Освен това така компанията получава възможност да рекламира и пред други потенциални клиенти – приятелите на всеки, харесал страницата. Средностатистическият човек има 130 приятели, което прави публиката на рекламата във Faceboоk наистина огромна.

Това, че дадена компания има определен брой фенове обаче, не гарантира успех. За това Facebook въведе функцията „people talk about this”, която измерва не броя на хората, които са я лайкнали, а броя на хората, които участват в общуването с нея – чрез писане на коментари, споделяне и др.

Например Coca-Cola има над 36 млн. фена, но от тях 276 996 „talk about this”.

Вижте кои са 15-те най-харесвани компании във Facebook към декември 2011 година. И една забележка –Facebook има 60 милиона харесвания, но не е включена в класацията.

През февруари лидери бяха Starbucks и Victoria's Secret, но нещата в интернет се развиват бързо и двете марки изостанаха до съответно 4-то и 7-мо място днес.

Ето и класацията:

1. Coca-Cola

Харесвания:36.29 милиона

People talking about this: 276 996

2. Walt Disney

Харесвания: 29.63 милиона

People talking about this: 193 322

3. MTV

Харесвания: 29.30 милиона

People talking about this: 230 088

4. Starbucks Coffee

Харесвания: 26.38 милиона

People talking about this: 240 571

5. Red Bull

Харесвания: 23.57 милиона

People talking about this: 156 025

6. Converse

Харесвания:20.72 милиона

People talking about this: 71 219

Интересното при Converse е, че компанията изпреварва значително своята компания-майка –Nike, които имат едва 5.5 милиона фена.

7. Victoria’s Secret

Харесвания: 15.82 милиона

People talking about this: 177 475

8. Monster Energy

Харесвания: 12.76 милиона

People talking about this: 76 738

9. McDonald’s

Харесвания: 11.79 милиона

People talking about this: 115 289

10. Национална баскетболна асоциация на САЩ (NBA)

Харесвания: 10.76 милиона

People talking about this: 125 506

11. Wal-Mart Stores

Харесвания: 10.65 милиона

People talking about this: 153 264

12. Zara

Харесвания: 10.61 милиона

People talking about this: 84 083

13. Pixar

Харесвания: 10.28 милиона

People talking about this: 58 319

14. Burberry

Харесвания: 9.87 милиона

People talking about this: 137 853

15. Levi’s

Харесвания: 9.38 милиона

People talking about this: 150 105

* Към момента на публикуване на тази статия Profit.bg има 12 691 фена във Facebook. Присъединете се и Вие!