От Facebook са похарчили 1.35 млн. долара за лобизъм през 2011 г.
Facebook Inc. е похарчила 1.35 млн. долара за лобизъм през 2011 г., информира Mashable.
Социалната мрежа за първи път е изразходила над 1 млн. долара за година, за да най-различни лобистки каузи.
През последното тримесечие на 2011 г. Facebook е дарила 440 000 долара, за да преследва най-различни свои интереси, между които международна регулация на софтуерните компании и ограничения на достъпа до Интернет от страна на чужди правителства.
Facebook постоянно лобира за онлайн мерки за сигурност за частната индустрия, съхранението на данни, безопасността на интернет потребителите, различни закони за защита на децата и личните данни в интернет, както по отношение на законодателството, свързано с патентите.
Това е най-голямата сума, която Facebook е отделяла за подобни цели в едно тримесечие. Сумата е почти два пъти по-голяма в сравнение със заделениетои 230 000 долара за Конгреса през първото тримесечие на 2011 г. През второто и треото тримесечие компанията е похарчила 320 000 и 360 000 долара за лобизъм, според AllFacebook.com.
Конкурентът на Facebook Google остава начело на класацията на технологичните компании, които харчат най-много за лобизъм. Google е отделила 9.98 млн. долара, за лобисти в Конгреса през 2011 г. Разходите на Microsoft за лобизъм пък са били 7.34 млн. долара. Hewlett-Packard, Oracle Corp и IBM оформят челната петица на технологичните комапнии с най-големи разходи за лобизъм.