Мобилният бизнес е най-голямата слабост на Facebook
Разделът „рискови фактори“ в документите за първично публично предлагане обикновено предлага пълен със съдебни дела, неблагоприятен регулаторен климат, конкуренция и т.н.
В подадените от Facebook вчера документи за първично публично предлагане на акции обаче в разделя „рискови фактори“ компанията разкрива някои интересни свои опасения по отношение на мобилния си бизнес.
Facebook има 425 милиона мобилни потребители и не генерира никакви приходи от тях.
Първо, мобилните приложения на Facebook не носят на компанията никакви пари, тъй като Facebook не показва реклами на мобилните си потребители.
Facebook бързо трябва да измисли как да започне да показва реклами. В противен случай, приходите й от реклами могат да намалеят, тъй като все повече хора преминават от компютри към ползването на социалната мрежа през мобилни устройства.
Второ, Facebook няма контрол над платформите, на които се използват мобилните й продукти. Ако Apple или Google ограничат или блокират нещата, които Facebook може да прави на техните мобилни платформи, това също може да се отрази на приходите й.
Малко вероятно е производителите на мобилни платформи да забранят Facebook напълно, тъй като мрежата е прекалено популярна. Те обаче определени ще упражняват някакъв контрол.