Шест от прочутите автомобили "Чайка" от времето на Т. Живков се появиха за продан в интернет, пише в. 24 часа.

Продавачите искат между 27 000 и 35 000 евро за бройка. Колите може да се видят в 2 английски сайта в профил, анфас, отвътре и отвън. За контакти са оставени български мобилни телефони.

Оказва се, че 5 от предлаганите коли принадлежат на самоковски строителен предприемач. Три от тях са модел ГАЗ-13, а две - ГАЗ-14. Произведени са в далечната 1974 г.

Бизнесменът разказва на кандидат-купувачите, че се снабдил с колите преди 3-4 години на търг, организиран от НСО. Отначало решил да купи само 2 лимузини, но внесъл 10 депозита. За да не ги загуби, мъжът решил да купи и останалите лимузини. Така се сдобил с 8 коли. Две от тях решил да остави за себе си.

Мога да ги предлагам за сватби и абитуриентски балове. За няколко часа под наем мооже да се изкарат 2000-2400 лева", казва бизнесменът.

Готов е да покаже колите на сериозни купувачи от Англия. Даже им предлага да ги вземе от софийското летище, да ги закара до Самоков, да ги настани за 1 вечер в Боровец, а на другия ден да ги заведе на оглед.

Казва, че колите са добре защитени от студ, влага и вятър. Държи ги в собствено хале, което се охранява денонощно.

Твърди, че колите са ползвани от Фидел Кастро, Франсоа Митеран и Валентина Терешкова. "Това може да се види в паспортите на автомобилите", уточнява бизнесменът.

В една от жабките намерил пътен лист, че е пътувала от София до Рилския манастир. Не било изписано обаче името на госта. Не е много склонен да прави отстъпка в цената. "За никъде не бързам, все някога ще се появят кандидати, защото това са уникални автомобили", казва продавачът.

От 3100 бройки ГАЗ-13, произведени преди близо 40 г., в момента само 1200 се водели на отчет в цял свят. Сходно било положението с ГАЗ-14 - от 1200 произведени коли до днес са оцелели само 700.

Въпреки че оцелелите коли от модела ГАЗ-13 са повече, той смята, че те имат по-висока антикварна стойност, защото са по-стари. Все пак отчита и реалното състояние на автомобилите, които предлага. Затова на двете ГАЗ-14 е сложил цени 31 000 и 32 000 евро, а на трите ГАЗ-13 -27 000, 31 000 и 35 000 евро. "Последната е в отлично състояние, което напълно отговаря на цената", смята бизнесменът.

Друг българин предлага на сходен английски сайт 1 кола ГАЗ-13. Иска й 28 000 евро. Съобщава на заинтересованите, че е изминала 77 000 км и е в отлично състояние, а боята, тапицерията, прозорците са оригинални. Можело да бъде гледана в София. Тежи 2 тона и развива скорост до 160 км в час.

Трабантите се харчат от 2200 до 5000 евро

Родните търговци опитват да продадат и други екзотични соцвозила.

“Трабант 601” от 1986 г. на 14 000 км се предлага за 5000 евро. Собственикът пише, че кандидат-купувачите може да правят оглед във Варна. Готов е да го замени срещу друга кола на подобна стойност.

Продавач от Попово иска за същия модел трабант от 1988 г. 2200 евро. Колата е на 57 000 км.

Собственикът на софийски “Москвич 408” от 1969 г. му иска 1000 евро. Колата има зад себе си 87 000 км, но е с оригиналната си боя и в отлично състояние.

“Лада 1200” от 1979 г. се предлага за 1900 паунда. Принадлежала е на дядото на търговеца, не е катастрофирала никога и работи перфектно.

Собственик на "Варшава 224" от В. Търново я предлага за 4000 паунда. Колата е произведена през 1969 г., но е в отлично състояние, тъй като я пази в гараж.