Виждали ли сте някога продукт или компания, за които да си кажете “Как не се сетих за това?” Долкато хората мечтаят всеки ден да забогатеят, само някои са достатъчно големи късметлии, за да родят идея, която да им донесе милиони.Някои предприемачи постигат успех с продукт от ежедневието, като дрехи и храни. Други пък измислят неща, к

оито са малко по-различни. Концепцията може да проста, или пък напълно уникална. И в двата случая, те могат да ви изненадат и вероятно ще ви накарат да ревнувате.

Вижте 10 изненадващи идеи, които са генерирали над 1 млн. долара продажби и как предприемачите, които стоят за тях за ги реализирали:

Doggles

Тези очила за кучета са дело на Рони Ди Луло, на когото тази идея му хрумва един ден през 1997 г. в парка. Нейното куче било чувствително към светлината и трудно хващало хвърленото към него фризби. “Аз бях със слънчеви очила и си казах защо и той няма нещо не очите си,” казва Ди Луло.

Така Ди Луло започва да се опитва да направи на кучето си слънчеви очила. Първо тя пробва да пригоди обикновени очила с различни каишки. След това използва личните си спестявания, проектира различен модел, който пасва на кучешката глава и така се ражда Doggles.

Компанията на Ди Луло MidKnight Creations оттогава прави и други продукти като раници, спасителни жилетки и играчки за котки. Компанията генерира около 3 млн. долара продажби годишно.
Clocky

Гаури Нанда обича да си поспива, в резултат на което натиска снуз бутона на алармата си по много пъти. Когато й се налага да проектира продукт за проект в своя технологичен университет, тя се сеща за движещ се часовник с аларма. Оборудван с две колела, часовникът се изтъркулва от нощното шкафче на пода когато се натисне снуз бутона принуждавайки изморения си собственик да стане от леглото, за да го изключи.

След като Нанда се дипломира тя се сеща за прототипа си, взема средства от семейството си и започва да продава чсовника. В момента Clocky се продава в хиляди магазини за търговия на дребно в над 45 страни и е генерирал близо 10 млн. долара продажби от пускането си на пазара.

Billy Bob зъби

Тези фалшиви зъби са направени така че да накарат всеки да изглежда ужасно. Джона Уайт първо ги забелязва по време на мач на колежански футбол през 1994 г. Мъж с “ужасни зъби” се беше разпалил на полувремето, казва Уайт. Оказва се, че този мъж е Рич Бейли, приятел на приятел, а зъбите са фалшиви. Той си ги бил направил в стоматологичен университет. Уайт вижда възможносъ и кара Бейли да му направи едни такива зъби.

Скоро Уайт и Бейли започват общи бизнес продавайки тези зъби. След няколко години Бейли напуска компанията, за да се отдаде на стоматологичната си кариера.

В днешни дни Уайт прави още сандали, аксесоари за глава и други продукти Billy Bob. От основаването си компанията е генерирала над 50 млн. долара продажби.

Knork

Ако ви е писнало да използвате поотделно нож и вилица докато се храните, Knork може би е точно нещото, което търсите. Това са нож и вилица в едно.

Майк Милър първо се сеща за това в осми клас, докато се опитва да яде пица с вилица. Докато се мъчи, той забелязва как служител в пицарията разрязва пица с нож-ролка за пица. Той си помислил, че вилица с подобен подвижен ръб би свършила същата работа.

Милър обаче не се решава да превърне идеята си в реален продъукт докато не влиза в колеж през 2001 г. Той взема назаем 10 000 долара от дядо си, създава компания и разработва прототип използвайки една от вилиците на майка си и части за автомоделиране.

Няколко години по-късно Knork вече е в магазините и в каталозите за доставка по пощата. В днешно време Knork си има компания на масата за хранене. Продуктовата линия вече включва всички прибори. Knork Flatware има близо 2 млн. долара продажби през 2011 г.

SENDaBALL

SENDaBALL e различен тип поздравителна картичка. Всичко започва когато Мишел Капустка вижта кош с подскачащи топки в магазин, взема една надписва пожелание и я праща на приятел.

В следващите няколко години Мишел и нейната сестра Мелиса пращат подобни топки на други приятели по различни поводи. Един ден в пощата, мъж, който чака на опашката пита Капустка дали би му изпратила една и от негово име. Тогава двете сестри осъзнават, че са попаднали на нещо. През 2003 г. те създават уебсайт и започват дейност в гаража на Капустка, където все още се намира офиса им. Досега SENDaBALL е генерирала близо 1 млн. долара продажби.

HeadBlade

Тод Грийн буквално използва главата си, за да измисли HeadBlade. След като започва да губи косата си той решава да бръсне главата си. Тогава осъзнава, че трябва да е по-добър в бръсненето, за да се справя.

През 1998 г. той създава прототип на бръснарско ножче, който пасва точно по ръката му и с помощта на дизайнер го усъвършенства. Грийн използва спестяванията си и взема заеми от роднини и приятели, за да основе своята компания. Той намира производител, прави си уебсайт и се учи на електронна търговия и маркетинг.

Нещата потръгват сериозно след като списание Time обявява HeadBlade за един от продуктите с най-добър дизайн за 2000 г. Сега продуктът се продава 15 000 – 20 000 магазина в САЩ и генерира годишни приходи в размер на между 7 и 10 млн. долара.

Пластмасов ядец

Този пластмасов ядец изглежда като проста идея, но пък е донесла милиони долари. Кен Ахрони се сеща за нея по време на вечерята за Деня на благодарността през 1999 г. Той осъзнава, че на масата има само един ядец, и той ще трябва да изсъхне преди да бъде счупен. Ахрони решава, че изкуствен ядец би решил проблема с боричканията между роднини и би позволил на всички да си намислят желание за Деня на благодарността. Така той създава пластмасовия ядец.

До 2004 продуктът вече достига до 10 магазина. Сега се продава в около 800 магазина в САЩ и е генерирал около 4 млн. долара продажби от създаването си.

Uglydoll

Uglydoll може да не изглеждат красиви, но пък продажбите им надхвърлят 100 млн. долара от създаването им.

Историята на Uglydoll започва през 1996, когато Сун-Мин Ким и Дейвид Хорват се срещат като студенти в Parsons School of Design. Те се раздвлят няколко години по-късно, когато Ким се мести в Корея, но поддържат връзка с писма. В края на едно от тези писма Хорват рисува малък оранжев герой на име Уейдж. Ким го изненадва като прави кукла на Уейдж като подарък за него. Когато Хорвта занася куклата в магазин в Лос Анджелис собственикът иска да купи още. Новите кукли, които Ким шие на ръка, се правят за месеци, но се разпродават за един ден.

Ким и Хорват Kim създават компанията Pretty Ugly през 2002 г. а вече са и семейство.

Гъша полиция

През 1986 г. Дейвид Маркс работи на голф игрище в Гринуич, Кънектикът и се бори с 600 гъски, които живеят там. Нито едно от нещата, които опитва, не успява да ги прогони оттам, докато не решава да използва куче порода бордър коли. Той купува кучето, обучава го и скоро гъските изчезват. Това се разчува и други голф игрища скоро започват да търсят неговата помощ. Маркс основава Geese Police и започва да прогонва досадните гъски от най-различни имоти.

В крайна сметка Маркс напуска работа, за да се концентрира изцяло върху бизнеса си. В момента Маркс разполага с 38 кучета, а компанията му генерира 2.8 млн. долара приходи годишно.

FitDeck

Тази игра с карти не се играе на маса, а има за цел да вкара играещите я във форма. Тестето с карти съдържа над 50 упражнения, за които не е необходимо никакво фитнес оборудване. Идеята е на Фил Блек, които се сеща за това, която игра на карти в колежа се превръща в състезание по лицеви опори.

Блек не основава компанията си веднага. Той първо влиза в специалните военни части, след което учи в бизнес колеж. След дипломирането си започва работа в Goldman Sachs, но напуска след шест месеца за да преследва мечтата си. Блек използва спестяванията си и обучението си в специалните части, за да създаде първия си FitDeck. В момента им 37 различни тестета с карти.

Компанията не дава отчете за финансовите си резултати, но Блек твърди, че е продал “стотици хиляди тестета” които са му донесли “няколко милиона долара” от основаването на FitDeck.

Стани наш приятел във Фейсбук