Apple пуска днес в продажба таблета от трето поколение iPad в повече от 20 страни, сред които България, Австрия, Белгия, Дания, Мексико, Испания, Италия, Финландия, Чехия, пише БГНЕС.

Премиерата на компютъра беше на 7 март и за три дни бяха продадени повече от три милиона броя, въпреки появяващите се съобщения за различни присъщи на новата електроника проблеми.

Една от претенциите е по-високата температура при натоварена работа – пускане на тежки приложения или игри - недостатък потвърден от независими тестове на авторитетното американско списание за потребители "Consumer Reports".

Това не е единствения недостатък на новия модел iPad – притежатели отбелязват по-ниска Wi-Fi чувствителност в сравнение с предишните версии на устройството, но според сайта 9to5mac проблемът е свързан с програмното обезпечаване и може да се отстрани.

Главна особеност на устройството е дисплеят с възможността му да показва рекордните 2048 на 1536 точки – четири пъти повече пиксели от първите две поколения.

Опционалният модул за работа в клетъчната мрежа LTE може да се използва само от потребители в САЩ и Канада, но за всички останали запазва съвместимостта си с 3G мрежата.

Таблетът запазва лидерството си в сегмента с дял около 55 процента.