Най-големият износител на потребителска електроника в Япония – компанията Sony Corp. - почти двойно влоши прогнозата си за чисти загуби за изминалата финансова година, приключваща на 31 март 2012 г. Това е свързано с данъчните отписвания на сума 3.7 милиарда долара и все по-усилващата се конкуренция на Apple и Samsung, съобщи БГНЕС.

Чистите загуби на Sony, според новите оценки, са достигнали през миналата година 540 милиарда йени /6.4 милиарда долара/, а не 220 милиарда йени, както се очакваше през февруари, съобщава "Блумбърг". За четвърта поредна година компанията регистрира загуби, което не се е случвало в цялата й история.

Чистите загуби за миналата финансова година бяха най-големите от основаването на Sony през 1946 г., заяви представителят на компанията Мами Имада.

На 12 април новият генерален директор на Sony Кадзауо Хираи, който оглави компанията в началото на този месец, ще обяви плановете за преструктуриране и възстановяване на рентабилността й.

При встъпването си в длъжност той обеща да предприеме болезнени стъпки, за да подобри положението на Sony, чиято продукция в последно време отстъпва на Samsung и Apple.

Sony не е единственият японски производител на електроника, който изпитва трудности. Подобно е и положението на Sharp и Panasonic.