Съвременните сексистки реклами
Преди време ви показахме колекция от сексистки реклами от близкото минало. Тогава всички се посмяхме на рекламите „едно време“.
Оказва се, обаче, че днешните реклами са не по-малко сексистки. Вижте едно сравнение на стари и нови реклами, които обиждат по подобен начин:
Стара реклама на панталони. Жената е в краката ви.
Нова реклама на Valentino: Жените продължават да са в краката на мъжете.
Стара реклама: През 1967 г. Drummond използват гола жена, за да продават дрехите си за мъже
Нова реклама: Tom Ford Menswear не само използват гола жена, за да продават мъжките си дрехи, но я карат и да ги глади.
Стара реклама: „Не се притеснявай, скъпа. Не си изгорила бирата!“ С това искат да кажат, че дори жена ви да е лоша в готвенето, поне може да ви сервира една бира.
Тази реклама е от 2008 година. Руската водка Стил в общи линии предлага на мъжете да пътуват до Русия, за да си купят булка.
Стара реклама: „Дори жена може да отвори тази бутилка“
Нова реклама: Технологията е по-развита, но концепцията е същата.
Стара реклама: През 60-те мястото не жената е било в краката на мъжа.
Нова реклама: И днес тя е там, но дори няма лице
Стара реклама: Учи жените как да манипулират мъжете да им купят подаръци (които между другото са домакински уреди).
Нова реклама: Този път подаръкът не е домакински уред, а красива рокля, но отново се предполага, че мъжът ще й я купи. Текстът гласи: „Тази рокля може да докара инфаркт на мъжа ви, но не се притеснявайте! Имаме я и в черно!
Стара реклама: Предполага се, че най-хубавият подарък за една жена е сушилната.
Нова реклама: Жената пак ще получи домакински уреди за празника си.
Стара реклама: „Поддържайте хигиената на къщата висока, а теглото си ниско“
Нова реклама: Отново се предполага, че теглото на дамата от съществено значение за нейното бъдеше на добра съпруга.
Стара реклама: Жената е образец за лош шофьор.
Нова реклама: Поне имаме причина за лошото шофиране – очната линия.
Стара реклама: Ако мислите, че тази реклама на автомобил е обидна за жените...
...вижте съвременната:
Стара реклама: Тази реклама намеква, че Роузи ще прави секс с петима мъже
Нова реклама: Dolce & Gabbana бяха критикувани за това, че тази реклама показва групово изнасилване