Тези технологични компании бяха придобити, но не изчезнаха
Почитателите на Instagram са на тръни, опасявайки се, че след придобиването за 1 млрд. долара, Facebook ще унищожи приложението, което използват и обичат.
Статистически погледнато, те вероятно са прави.
Историята предлага много случаи на придобивания на технологични компании, които стигат до задънена улица и биват унищожени от бюрокрация или некомпетентност, или дори нарочно. (Какъв по-добър начин да унищожиш конкурент от това да го купиш?)
Случаят обаче не винаги е такъв.
Тези 11 придобивания би трябвало да дадат на почитателите на Instagram известна надежда....
Google не само, че запазва YouTube, но и спасява новосформираната компания от сигурно унищожение
Сделката Facebook-Instagram много наподобява на придобиването на YouTube от Google. YouTube е пионер в качването на видеа на потребители в интернет, точно както Instagram е пионер в мобилното споделяне на снимки. И двете компании бързо се разрастват. Google и Facebook пък имат по-слаби конкурентни продукти.
Google можеше да придобие YouTube и бавно да го унищожи в полза на Google Video. Вместо това компанията уреди голяма част от споровете по отношение на авторските права със собствениците на съдържание и днес You Тube безспорно е най-популярния видео сайт в мрежата.
Apple превърна Siri от готина идея в продукт, който беше инсталиран на милиони продадени телефони
Придобиванията на Apple не винаги са успешни. Например, Apple купува услугата за стрийминг на музика Lala през 2009 г., закрива я няколко месеца по-късно и така и не създава неин еквивалент.
Случаят със Siri е доста различен. Осемнадесет месеца след придобиването Apple превръща Siri в интелигентният помощник за iPhone 4S. Това помага на Apple да достави повече от 37 млн. телефона iPhones (ме всички от модела 4S) през последното тримесечие на 2011 г.
Amazon не само запазва Zappos, но и приема философията на компанията
Amazon купува Zappos през 2009 г., но вместо да интегрира компанията за онлайн търговия на обувки, й позволява да развива дейност като напълно независимо подразделение, запазвайки известния й фокус върху обслужването на клиентите.
Microsoft превръща Halo в задължителна игра, която създава Xbox
Компанията за електронни игри Bungie Studios показва за първи път Halo на изложението MacWorld. Точно така, играта, която всички асоциират с Xbox, първоначално е била игра за Mac
Microsoft купува компанията през 2000 г. и включва Halo в първия Xbox.
Halo превръща Xbox в достатъчно успешен продукт, за да убеди Microsoft да създаде Xbox 360, конзолата, която помогна на Microsoft да поеме контрол над всекидневната.
Yahoo превръща Four11 в Yahoo Mail, което е най-важният й бизнес
Yahoo не е известна с успешните си придобивания, но в този случай постига успех.
През 1997 г. компанията купува Four11 за 92 млн. долара и я превръща в най-голямата имейл услуга в света - Yahoo Mail. Това все още е най-важният продукт на Yahoo, въпреки че по-младите потребители се отдръпват от електронната поща.
Intuit купува услугата за лични финанси Mint през 2009 г. и тя все още има сериозен успех
От Intuit не споделят много информация за онлайн приложението за финансово планиране, което купуват за 170 млн. долара през 2009 г., но сайтът все още работи и се развива добре. В последния си финансов доклад от Intuit споделят, че Mint надхвърля очакванията за привличане на нови клиенти.
Salesforce купува Heroku и нещата се получават страхотно
Salesforce вече има платформа за облачни технологии на име Force, когато плаща 212 млн. долара, за да купи Heroku през 2010 г. Дали наистина е имала нужда от още една?
Очевидно, да. Salesforce продължи да инвестира в Heroku и тя в момента йоства над един милион приложения, в сравнение с около 100 000 по времето на придобиване.
WebEx все още е от голямо значение за Cisco
Cisco плати 3.2 млрд. долара за компанията за онлайн видео и аудио конферентна комуникация WebEx през 2007 г. и тя все още съществува и се развива добре. От Cisco дори разчитат на този тип дейност за генерирането на значителен ръст в следващите години.
Microsoft не развали Skype
Microsoft купи Skype за 8 млрд. долара пред почти година, след което направи нещо, което Microsoft никога не прави: - остави го да се развива на спокойствие.
Skype все още работи на Mac. Microsoft не се опитва да прокарва свои продукт през страницата на Skype, а услугата вече им над 40 млн. потребители, които я използват едновременно. В крайна сметка Microsoft се очаква да интегрира Skype в Xbox Live, Windows Phone и дори в компютрите с Windows, за да направи услугата по-достъпна.
Google направи платформата Android известна
През 2004 г. Google купува неизвестна новосформирана компания, която работи по платформа за телефони от следващо поколение и я превръща в платформа номер едно в света на смартфоните. (Поне по пазарен дял) Понякога наистина е необходима голяма компания за да може една новосформирана компания да осъзнае потенциала си.
Придобиването на Next спасява Apple
Това може да се окаже най-великото придобиване на всички времена. Когато Apple купува Next през 1998 г., тя се сдобива не само с основната операционна система, която съживява Macintosh и по-късно е в основата на iOS, но и със Стив Джобс. Покупката поставя Apple на пътя към успеха и превръщането й в компанията с най-голяма пазарна капитализация в света.