Повечето вестници в САЩ започнаха да се отказват от печатните си издания и да залагат все повече на дигиталните си издания в стратегическите си действия за оцеляване.

Сега обаче те са изправени пред нови предизвикателства – забавяне на ръста на приходите от реклама в дигиталните им издания.

През първото тримесечие дигиталната им реклама е регистрирала ръст от едва 1% на годишна база, което бе петото поредно тримесечие на забавяне на ръста според данни на Националната асоциация на вестниците в САЩ.

Наличието на повече рекламни възможности в интернет, както и появата на борси за продажба на реклама при занижени цени, са част от причините за тази тенденция.

Слабата щатска икономика е друга причина за проблеми пред рекламния пазар при онлайн медиите в САЩ.

За медиите, които се радваха на двуцифрен ръст на приходите на дигиталните си издания само преди няколко години, повишението на тези приходи е критично за тяхното оцеляване.

При дигиталните издания от групата на New York Times Co, включващи nytimes.com и bostonglobe.com, приходите от реклама са се понижили с 2.3% до 48.5 милиона долара през първото тримесечие на годината.

Подобна е ситуацията и при Washington Post Co, където спадът е дори по-голям, в размер на 7% до 24.2 милиона долара през първите три месеца.

„Ръстът на рекламата в дигиталните вестници става все по-малък, дори и въпреки добрите възможности за такава, които са най-изгодни от поколение насам“, коментира Кен Доктор, анализатор от Outsell Research, цитиран от Bloomberg.

През изминалата седмица от рейтинговата агенция Moody's определиха перспективите пред вестникарската индустрия в САЩ като „негативни“ поради спада на общите приходи на сектора.