Спад с 2.8% в продажбите на нови коли в Европа
Продажбите на нови коли в ЕС са спаднали на годишна основа с 2.8 на сто през юни и с 6.8 на сто от началото на 2012 г., сочат обявените днес данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (АВА), цитирани от АФП.
Общо 1 201 578 нови коли са били регистрирани в ЕС през юни (без Малта, за която няма данни), уточни Франс прес. Юни е деветият пореден месец на спад на продажбите на нови коли в ЕС, но понижението е по-слабо, в сравнение с предходните месеци.
Движението на продажбите на леки коли е различно според пазарите. В Германия има увеличение с 2.9 на сто през юни, а във Великобритания нарастването е с 3.5 на сто, съобщи БТА.
Регистрирането на нови коли е останало почти стабилно (-0.6 на сто) във Франция, докато в Испания е отчетен срив с минус 12.1 на сто, а в Италия спадът е още по-голям - 24.4 на сто.
Най-впечатляващо обаче е понижението в продажбите на нови коли в Гърция - 41, на сто и в Португалия (-41.9 на сто). И двете страни са силно засегнати от кризата.
Европейският лидер сред автомоболистроителите - германият Volkswagen с марките Volkswagen, Audi, Seat и Skoda, е продал 286 109 коли, което е нарастване с 2.8 на сто спрямо юни 2011.
За сметка на това германският концерн Daimler, който произвежда коли с марката Mercedes и Smart, отчита спад на продажбите си с 5.7 на сто, до 62 010 автомобила.
Продажбите на друга германска компания - BMW, са намалели на годишна основа през юни с 0.5 на сто, до 79 441 автомобила.
Френските автомобилни концерни също са свили продажбите си. PSA Peugeot Citron, вторият европейски автомобилостроител, отчита спад с 8.6 на сто, до 146 172 коли. При Renault понижението е 3.8 на сто, до 112 627 автомобила.
Американският General Motors с марките Opel, Vauxhall и Chevrolet е намалил продажбите си през юни с 8.8 на сто, до 107 160 коли. Ford отчита силно свиване от 18.5 на сто, до 82 061 автомобила.
Тежки загуби на позициите си регистрира и италианският концерн Fiat със спад от 18 на сто с продадени 77 261 коли през юни.
Японските производители обаче държат челни позиции. Toyota е увеличила продажбите си с 19.8 на сто, до 46 435 коли, а Honda отчита растеж от 23 на сто, до 13 386 автомобила. Само Mitsubishi не се е възползвала от тази положителна тенденция при японските производители, отчитайки свиване с 37.6 на сто, до 5117 коли.
Южнокорейските компании също имат много добри резултати. Kia бележи увеличение на продажбите си с 23.3 на сто, до 32 367 коли, а Hyundai- с 22.4 на сто, до 42 653 автомобила.