Само две страни глобяват за мръсни коли и едната е България
Специализирани италиански медии посъветваха шофьорите как да се оправят със законите и правилниците за движение по европейските пътища. Журналистите уточняват, че в много отношения правилниците в страните ще се уеднаквяват, но все пак от полза е опресняване на материята. Медиите се позоваха на британско проучване за някои странни нормативни уредби или неписани правила, съобщава БТА.
В Беларус и в България има разпоредби, според които може да се налага глоба за мръсно превозно средство, въпреки че законът не дава дефиниция на "мръсно".
При влизане в България от водачите се изисква да регистрират личните си данни и тези на автомобила, както и броя на планираните дни на престой, които се въвеждат в база данни, свързана с камерите за контрол на трафика.
България държавата е загрижена за здравето и болестите, които могат да пренесат автомобилните гуми. При влизане в страната, освен за пътна винетка, ще трябва да заплатите между 2 и 4 евро за дезинфекция на гумите, предупреждава проучването.
Внимавайте с правото на анонимно оплакване, практикувано от властите в Германия и Северна Европа, където всяко нарушение може да бъде сигнализирано по мобилен телефон от свидетели и води до незабавна намеса на полицията с много тежки санкции.
Предупреждения се отправят и за тълкуването на неписани правила на движението. В Италия премигването с фарове на нерегулирано кръстовище означава, че подаващият светлинния сигнал ще премине пръв и останалите участници в движението трябва да му осигурят предимство. В Англия същото действие има точно обратното значение - подаващият сигнала пропуска другите да минат преди него.
На градски артерии с две и повече ленти водачите във Франция умишлено се изнасят максимално вляво до линията за хоризонтална сигнализация, за да осигурят отдясно пътека за мотоциклетистите, което е неписано правило. Всеки чужденец, който правилно си кара в средата на лентата, рискува тирада от френски ругатни, а често пъти и ритници от разярените мотоциклетисти по вратите и калниците на колата. Друга "френска клопка" е изискването в автомобила да се намира портативен уред за проверка на алкохолното съдържание, което влезе в сила от 1 юли.
До ноември тази година няма да бъде налагана предвидената санкция от 11 евро, но препоръката е чуждестранните водачи да се снабдят с него колкото е възможно по-скоро, за да си нямат разправии с полицията и жандармерията.