Луксозните марки с нарастващи печалби
Луксът изглежда игнорира световната конюнктура, която е в депресия от продажбите. Печалбите на производителите в бранша рязко са нараснали през първото полугодие на 2012 г., съобщава групата LVMH, световен номер едно в сектора в който са и луксозните PPR и L`Oréal.
През първите шест месеца на годината гигантът в областта на лукса LVMH (Louis Vuitton, Bulgari, Céline) реализира нарастване на чистата печалба с 28% до 1.68 милиарда евро и увеличаване на продажбите с 26% до 12.9 милиона евро.
Продажбите остават "подкрепени в САЩ, Европа и Азия", според съобщение на групата, която е убедена в същото и за втората половина на годината. "В силно нарастващ световен пазар, но в несигурна икономическа среда в Европа, LVMH ще продължи увеличаването на пазарния си дял ".
От своя страна PPR (Gucci, YSL, но също и Puma, Fnac) регистрира увеличаване с 30.7% на продажбите в сектора на лукса до 2.9 милиарда евро "дължащо се на динамиката на марките в географските зони взети заедно", посочва БГНЕС.
Общо PPR регистрира нараснал оборот (6.39 млрд. евро или 17%) и печалби от 477 милиона евро, което представлява повишение от 5.9%, намален от Puma и Fnac.
L`Oréal, чиито общи продажби са нараснали с 11.6% за второто тримесечие и с 10.5% за полугодието също се възползва от ентусиазма на клиентите на скъпата козметика. L`Oréal Luxe бележи увеличение с близо 18% и за тримесечието и за полугодието.