Британски супермаркети печелят от чешмяна вода
Британските вериги супермаркети Tesco и Asda продават обикновена чешмяна вода, налята в пластмасови бутилки, съобщава в. "Дейли мейл".
От продажбата магазините получават 2500% печалба, твърди изданието, цитирано от БТА.
Водата, която се бутилира специално за веригите, струва 17 пенса за 2 литра. За сравнение, двулитрова бутилка минерална вода Evian струва 88 пенса.
Продуктът на Tesco се нарича Everyday Value Still Water (Ежедневна негазирана вода на разумна цена) а на Asda - Smartprice Still Water (Незазирана вода на разумна цена).
На етикета обаче няма посочване, че бутилките съдържат само чешмяна вода, макар и филтрирана. Няма обаче и споменаване, че става дума за минерална вода.
Все пак водата от чешмата при плащането на комунални услуги струва едва 0.3 пенса за литър.
Представители на веригите признават, че водата се налива от водопровода.
Tesco обаче настоява, че стоката, която се продава, не бива да се определя като чешмяна вода, тъй като тя се филтрира и почиства от хлор и други примеси. Asda заема същата позиция.
От Asda подчертават, че цената е справедлива - вместо клиентите да си купуват скъпа филтрираща кана, например, магазинът пречиства водата предварително.
В подобен проблеми преди години се забърка и Coca Cola, която опита да продава като "премиум" продукт водата Dasani. Оказа се, че и в този случай става дума за бутилирана чешмяна вода.
Скандалът сега предизвика и възмущението на британската компания Water, която осигурява водоснабдяването в страната.
Според неин представител водата от водопровода е толкова добре пречистена, че филтрирането й е напълно безсмислено.
Компанията подчертава, че 99.96% от взетите проби са доказали, че тя е напълно безопасна.
Tesco е най-голямата верига магазини на дребно във Великобритания, а в света заема четвърто място. Asda е дъщерна компания на американската верига WalMart и заема второто място на британския пазар.