6 майки милионерки
„Нямам време“ - това е една от най-честите мисли на хората днес.
Могат ли майките да гледат деца и да работят едновременно, при това не каква да е работа, а да ръководят бизнес за милиони долари?
Вижте 6 дами, които го правят успешно:
Виктория Найт Макдуъл
Възраст: 50 г.
Основател на Airborne и CEO на Pine Brothers
Съвет към майки, които искат да се занимават с бизнес: „Никога, ама никога не слушайте тези, които ви казват, че няма да успеете.“
През 1997 г. тя била учителка в Калифорния, но заедно със съпруга си започнали да разработват лекарство от билка, с която тя се надявала да спре да се заразява от малките.
Така тя създала своя формула, която подсилвала имунната система. Идеята да я продават била на съпруга й.
В началото й било трудно да съчетават работата с новия бизнес. През 2000 г. напуснала училището, за да ръководи компанията, която нарекли Airborne. По това време се родил и синът й.
„Проблемите в бизнеса не ме тревожеха много, защото знаех, че важното е детето ми,“ казва тя.
През 2004 г. Airborne се продава в големите аптеки в страната, а Виктория е гостувала дори в шоуто на Опра Уинфри.
През 2005 г. годишните продажби достигат 100 млн. долара. Година по-късно тя продава компанията.
Днес Виктория и мъжът й ръководят Pine Brothers -компания за капки за болно гърло, а децата им са вече три.
На майките, които искат да успеят в кариерата, Виктория казва: „Следвайте инстинктите си. Ако около вас има негативни хора, премахнете ги от живота ви.“
Лиз Ланг
Възраст: 46 г.
Основател на Liz Lange Maternity
Съвет към майки бизнесдами: „Вярвайте в себе си и вървете само напред!“
Когато завършва литература в университета в Бостън през 1988 г., няма идея, че ще стане дизайнер на облекло за бременни.
Идеята й дошла през 1996 г., тъй като непрекъснато слушала бременните си приятелки да се оплакват, че няма подходящи дрехи за тях.
„По това време бременните просто си купуваха по-голям размер дрехи, нямаше специално дрехи за бременни, още по-малко пък модерни.“
Тя стартира компанията си през 1997 г. и малко след това се ражда синът й.
През 2000 г. бизнесът върви толкова добре, че тя пуска интернет каталог и отваря втори магазин и то в Бевърли Хилз.
През 2007 г. вече си партнира с Target, Nike и Nikon и има продажби от 200 млн. долара.
Същата година продава компанията.
Днес тя е майка на вече две деца и ръководи сайт за онлайн продажби Shopafrolic.com заедно със сестра си.
“Преди някой да направи нещо ново, на никой не му е хрумвало, че то може да е добра идея,“ казва тя. „Вярвайте си“.
Лиса Прайс
Основател и президент на Carol's Daughter
Възраст: 49 г.
Съвет към майки бизнесдами: „Насочете огледалото към себе си“.
Преди да започне бизнеса си, тя е била асистент на сценаристите в „Шоуто на Бил Козби“, но напуска телевизията, за да стартира компанията си през 1994 г.
Продава лосиони за лице и тяло, които сама миксира в кухнята си в Ню Йорк. Отваря първия си магазин в Бруклин през 1999 г.
В началото е правила всичко сама – от счетоводството до продажбите. В същото време се грижи за двете си деца, заедно със съпруга си.
Постепенно развива лоялна клиентска база, в която влизат знаменитости като Уил и Джейда Смит, които инвестират в компанията. През 2011 г. продажбите достигат 50 млн. долара.
Тя признава, че да ръководиш успешен бизнес и да си добра майка не е лесно.
Синовете й Форест и Енис днес са на 16 и 14 г., вече има и 5-годишна дъщеря.
„Винаги си напомням, че никой не е съвършен,“ казва тя. „Когато работиш с други хора, понякога е по-лесно да ги обвиняваш за провала, но когато зависиш само от себе си, насочваш огледалото към себе си и виждаш как твоите действия се отразяват на всички останали.“
Тери Голт
Основател и CEO наTheGroceryGame.com
Възраст: 52 г.
Съвет към майки бизнесдами: „Научете се да изисквате нещата да стават по вашия начин.“
В края на 90-те години Голт стартира сайт, който намира купони за намаления в магазини по локация. Тя успява да е една от първите в този бранш точно в момента, в който интернет набира скорост.
По онова време тя била певица и имала две деца, а съпругът й работел в телевизията. Той обаче губи работата си през 1999 г.
Тогава тя започнала да събира купони за намаления. Разбрала, че е добра в това, когато вместо 100 долара, започнала да плаща по 30 долара в магазина.
Тя се записала в курс за програмиране и започнала сама да прави сайта си, който бил готов през февруари 2000 г.
Най-големият проблем за семейството й била голямата промяна в рутината. Тери работила от вкъщи и останалите трябвало да се научат да се съобразяват с нея.
Децата трябвало да се научат сами да вършат някои задължения в дома им, защото тя вече не можела да ги прави.
През 2003 г. Голт имала 26 франчайза и наела съпруга си да й помага.
През 2011 г. приходите на фирмата й били 12 млн. долара.
Съветът, който тя иска да даде на майките бизнесдами, е да отстояват позициите си: „Научете се да изисквате нещата да се вършат по вашия начин. Като майки, ние сме свикнали да угаждаме на другите, но в бизнеса не може така.“
Памела ДевЕос
Президент и дизайнер на Pamella Roland
Възраст: 53 г.
Съвет към майки бизнесдами: „Научете се да не се ядосвате за малки неща.“
10 години тя е работила в отдел за ПР, след това живяла малко в Япония със съпруга си и трите си деца.
Когато се върнали от Япония, вместо да започна пак старата си работа, тя решила да се заеме с това, за което винаги е мечтала – модата.
През 2002 г. пуска своя линия дрехи Pamella Roland.
“Модата е труден бизнес и обикновено ти трябват няколко години инвестиране, преди да успееш.“ Тя обаче имала късмета още в първата си година в бизнеса да уговори линията да се продава в магазините Neiman Marcus.
През 2003 г. печели престижна награда за дизайн.
През 2011 г. има продажби от 10 млн. долара, което е почти два пъти над тези за 2010 г.
Днес дъщерите й са на малко над 20 години, а синът й е все още в училище.
Според ДеВос е важно: „Да се научим да не се хабим за малки проблеми. Това не е лесно, защото майките обикновено са заети с това да правят хората около себе си щастливи.“
Барбара Коркоран
Основател на Corcoran Group
Възраст: 63 г.
Съвет към майки бизнесдами: Разделете времето за работа и личното си време.
Тя стартира имотната си компания през 1973 г. Тогава тя била една от малкото жени в доминирания от мъже сектор в Ню Йорк.
Едва в края на 90-те обаче компанията започнала да прави милиони. През 2001 г. тя я продава за 66 млн. долара.
Коркоран става майка на 45-годишна възраст през 1994 г., след като вече 21 години се е занимавала само с работа.
Синът й Тим днес е на 18 г., тя има и осиновена дъщеря Кейти, на 6 г.
Днес тя е експерт по недвижими имоти за телевизия NBC.
Написала е три книги.
Тя казва, че й е трудно да балансира между работата и личния живот и затова е било важно да раздели стриктно времето за работа и времето за семейството.