Разработването на нови продукти е рисковано начинание. McDonald's имат стотици продукти и техни разновидности по целия свят.

За всеки супер успешен продукт като Big Mac, има по няколко неуспешни.

Вижте 12 продукта на McDonald's, които се провалиха с гръм и трясък:

McLobster

Представлява смляно месо от омар върху хлебче за хот дог с McLobster сос и маруля.

Както и McRib, той се появява от време на време из различни краища на САЩ като промоция, но не се задържа повече от няколко седмици.

В момента се предлага само в някои части на Канада. Цената му бе 5.99 долара, което на хората се виждаше скъпо. Освен това е доста трудно да се направи качествен сандвич с морска храна във верига за бързо хранене.

McGratin Croquette

Това е странен продукт, който бе предложен специално за Япония. Съдържа пържени макарони, скариди и картофено пюре. В Япония все още се задържа, някои описват вкуса на пълнежа като мек и приятен.

Хула Бъргър

Това е идея на основателя на веригата Рей Крок. Той е имал много успешни идеи, но тази не е от тях.

Сандвичът няма месо и е предназначен за католици, които в петък не ядат месо. Вместо месо в него има парче ананас на грил, а отгоре кашкавал. Хората обаче не харесват вкуса и McDonald's бързо го спира. Католиците се насочили към Filet-o-Fish.

Pizza и McPizza

През 1980 година от McDonald's решават да правят пица и като цяло да се ориентират към менюта за вечеря.

Оказва се обаче, че за пицата трябва да се чака доста по-дълго, отколкото за сандвич и хората просто не искали да чакат.

Имало и джобове McPizza, които били посрещнали още по-зле.

Накрая McDonald's разбират, че хората отиват при тях за бъргъри и картофки и трябва да се съсредоточат върху това.

McSpaghetti

Спагетите били още един от експериментите за вечерно меню. Имало и опити за лазаня и няколко гарнитури с италиански имена, но хората просто не си ги поръчвали.

McAfrika

Това е една от най-големите катастрофи на McDonald's. Представлява хлебче във форма на питка с говеждо месо, кашкавал и домат.

Появява се през 2002 година, точно когато южна Африка е раздирана от глад. Развихря се скандал, след което McDonald's махат сандвича от менюто.

Те се опитват отново да го лансират през 2008 година за Олимпийските игри, но пак не успяват.

Arch Deluxe

Съдържа бекон, маруля, домат, кашкавал, лук, кетчуп и сос по тайна рецепта.

Таргетира по-възрастните граждани. За него се прави маркетинг кампания за 100 млн. долари и се счита, че това е един от най-скъпите маркетинг провали в света.

10 години по-късно McDonald's пробва подобен бъргър в Япония, наречен McGrand – и там се провалят.

McHotDog

Хората харесват вкуса и няма скандали около него. Причината за провала тук е лош маркетинг.

Просто хората не свързват McDonald's с хот-дог и без подходящата реклама, продуктът така и не се вписва.

Днес се появява от време на време само в Япония.

McDLT

Представен е през средата на 80-те години. Това е обикновен бъргър, който се предлага в специална опаковка, като доматите и марулята са отделно от него – така те остават свежи, а месото топло.

Той обаче е ударен от ПР криза, когато все повече хора стават загрижени за природата. Двойната опаковка е силно критикувана и след 6 години на пазара, McDonald's спира продукта през 1990 г.

McLean Deluxe

Това е един от ранните опити на McDonald's за здравословна храна. Представен е през 1991 година и се рекламира като 91 % fat-free. Как обаче става fat-free?

Когато става ясно, че се премахва мазнината, като се заменя мазнината в месото с вода, хората са отвратени и не искат да си го поръчват.

Big N' Tasty

Това е отговор на Whopper на Burger King. Макар да не е бил пълен провал, потребителите предпочитат друг вариант – Angus и веригата изоставя Big N' Tasty.

Super-size

През 1993 година компанията предлага опцията суперсайз на всяко меню. Тя е много популярна. Това обаче се превръща в мръсна дума, след като през 2004 година излиза филма на Морган СпърлокSuper Size Me. Това е документален филм, в който той яде само McDonald's в продължение на1 месец и лекарски изследвания показват как това се отразява зле на здравето му.

Никой вече не искал да избира версията суперсайз и до края на годината тя изчезва.