Увеличават се парите за реклама в туризма
Активното представянето на България като целогодишна туристическа дестинация ще продължи и през следващата година.
Въпреки кризата, няма да има намаление в парите за реклама на страната ни, обяви ресорният зам.-министър Иво Маринов.
Той присъства на Международната годишна среща на туроператорите в Пловдив. Според Иво Маринов през 2013 г. парите за национална реклама ще останат в същия размер - 8 млн. лв.
Допълнително финансиране ще има по ОП "Регионално развитие". Там също имаме да усвояваме около 15-16 млн. лв., така че ще има леко увеличение спрямо тази година, съобщи БНТ.
В края на летния сезон от бранша отчитат близо 7 на сто ръст, в сравнение с миналата година. Броят на чуждестранните туристи се увеличава значително.
„Ако говорим специално за руския пазар, ръстът е 36% спрямо миналата година към 18 септември, а още по-големи са ръстовете от Украйна, Беларус и Молдова", съобщи Маринов.
Целта обаче е страната ни да се превърне в целогодишна туристическа дестинация. Много от общините вече бележат успехи в тази посока.
В Пловдив, например, резултатите за първите 7 месеца са повече от обнадеждаващи - 75% увеличение на нощувки, 15% увеличение на приходи.
На годишната международна среща на туроператорите Пловдив презентира възможностите си за културен, винен, спа и религиозен туризъм.