Вчера Facebook обяви, че е преминала границата от от 1 млрд. потребители в средата на септември.

Главният изпълнителен директор Марк Закърбърг даде интервю за Bloomberg Businessweek, с което да отбележи постижението.

На въпрос дали от Facebook са направили нещо специално за своя милиарден потребител Закърбърг накратко отговаря, че не знае кой е той или тя.

Ето го и по-обширният отговор: Исках да направим нещо, но не искахме информацията, че сме достигнали 1 000 000 000 потребители да изтече. Анализирането на данни в подобен мащаб е голямо предизвикателство и едно от нещата, които трябва да се направи е извадка. Всички ние седяхме в очакване да достигне 1 милиард потребители, но това всъщност е само извадка от потребителите. Няма как да се опиташ извадиш 1 млрд. реда от база с данни, така че вадиш извадка и планираш.

С други думи от Facebook е трябвало да изчислят броя на потребителите си, защото броенето им един по един би било прекалено затормозяващо за сървърите на компанията. Така самоличността на потребител номер 1 000 000 000 остава загадка.